Kommer vi iväg tro....

Av Riisa
28 nov. 2008 10:44
Visningar: 570
8 dec var det tänkt att vi ska åka med Thai till Bangkok och sedan vidare till Phuket. Blir det av tro?? Och är det säkert??
Av Cesa
29 nov. 2008 17:44
Läs på UD ´s hemsida! Dom uppdaterar den hela tiden.. Lycka till. Vi reser om 13 dagar, men direkt till Phuket, som tur är..-!
Av Veiken
29 nov. 2008 22:04
Det är säkert löst när ni åker ner! Jag satt på det sista planet som gick från Bangkok i tisdags eftermiddag innan dom stängde flygplatsen!! Vi såg absolut ingenting. Troligen var demonstranterna redan inne i byggnaden när vi åkte!!
Du kan kolla på min blogg om du vill.
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.5881353
Ha en härlig semester, det hade vi!!
Av Riisa
30 nov. 2008 13:34
Hm... vi börjar klart bli oroliga nu när det har varit en del våldsmheter också. Om det skulle vara nu så att vi inte kan resa så får vi tillbaka alla pengar för flyget, men undrar hur det är med hotellet som är betalt och bokat via sawadee r24.org? Har ni ngr erfarenhetar om detta? Har ni varit tvugna att boka av redan betalda hotelnätter. Har även kontaktat försäkringbolagen här hemma men inte fått svar än.
Av Charina
30 nov. 2008 15:13
Du läste väl canselationspolisyn inan du klickade vidare när du betalade?!
Av Tubbe
30 nov. 2008 15:47
Citerat från riisa:
Hm... vi börjar klart bli oroliga nu när det har varit en del våldsmheter också. Om det skulle vara nu så att vi inte kan resa så får vi tillbaka alla pengar för flyget, men undrar hur det är med hotellet som är betalt och bokat via sawadee r24.org? Har ni ngr erfarenhetar om detta? Har ni varit tvugna att boka av redan betalda hotelnätter. Har även kontaktat försäkringbolagen här hemma men inte fått svar än.
Hej

Här är en sida som är mer thai inriktad

http://www.maipenrai.se/

/ R
Av Riisa
1 dec. 2008 05:28
Har varit i kontakt med sawadee. Pengarna tillbaka även för boende. Nu hoppas vi att vi kommer iväg!!!
Av Riisa
1 dec. 2008 06:41
Vi kommer att bli SÅ ledsna om vi inte kommer iväg som planerat... snyft!
Av Fdp
1 dec. 2008 10:57
Demonstranterna drar nu bort styrkor från andra mål för att förstärka på på flygplatserna.
Av Net
1 dec. 2008 13:36
Du skriver pengarna tillbaka från Sawadee för erat boende. Vad för "kontakter" har du då? Vi har bokat all vårt boende(3 veckor) genom dem, och det står ju på vårat confirmation/receipt att "deposit and payment are non-refundable".
Av Mpc
1 dec. 2008 16:45
Riisa om du har boka med thai gå in på dersa hem sida
Av Riisa
1 dec. 2008 18:51
Har nyligen pratat med Odenresor. Dom håller på att boka om en massa resenärer på andra flyg. Först o främst jobbar de med dom som skulle åka tom 5 dec... sedan kanske vi även kan få en anna rutt eller.... Imorgon ska de avgöras om det ska bli omval i Thailand. Hoppas det för då kanske dom lämnar flygplatsen... Vi bokar inte av än, men vi kan heller inte vänta hur länge som helst!
Av Mpc
1 dec. 2008 18:52
håller tummarna för er
1 dec. 2008 19:39
Vi är inbokade med finnair på söndag den 7 dec ,men vi lär ju inte komma iväg...Skit också!!! Sååå trist, jobbigt att behöva ta tag i och leta andra resor, och Thailand är ju inte så lätt att få en annan resa till till ok pris då... Ni kommer säkert iväg eftersom ni ska till Phuket, det tror jag i alla fall.
1 dec. 2008 20:32
Hej
vi skulle ha åkt från Köpenhamn-wien-Bangkok kl 20,05 idag.. alltså för en ½ timme sedan, ifm fick vi reda på att det va inställt skulle ha åkt med Austrian airlines , bolev ombokade till ett flyg på onsdag, men ingen garanti att det skulle gå, vid lunch då vi talade med dem igen alltså på Austrian, istället för researrang, då kunde vi boka om , så nu kommer vi iväg(hoppas vi) till Phuket istället med SAS kl 6 i morron bitti. Det är en del som avbokar till Thailand även phuket så vi håller tummarna att ni oxå kommer iväg,
KRAM
Av Riisa
2 dec. 2008 04:59
Tack för all uppmuntran. Tyvärr så hat ju det skett en explotion till. Jag hoppas verkligen att alla ni kommer iväg. Det ställer ju till en massa när man sparat ett helt år nu och sökt ledigt från jobb och skola. Julkramar vänner.
Av Riisa
2 dec. 2008 06:36
Kanske kanske att resan blir av nu när regeringen skall lösas upp...
Av Ronnyk
2 dec. 2008 09:48
Även om demonstranterna skulle lämna flygplatserna i dag så dröjer det nog flera dagar innan dom kan öppnas helt igen, det är mycket som ska styras upp , säkerhet mm,
2 dec. 2008 11:20
Händer inget mer kommer du säkert iväg! Hörde precis nu att det tar ca ett dygn innan första planet kan starta/landa.
3vlig resa.
Av Riisa
2 dec. 2008 17:00
Vi har gjort en ändring i vår resa... åker redan på torsdag JIPPIIIIII. Läste att Bangkoks flygplats inte öppnar förrän tif´digast 15 dec.
2 dec. 2008 17:04
Senaste bulletinen från Bangkok är att första planet lyfter på fredag. Alltså den 5/12
Av en händelse är det kungens födelsedag tror jag.
Jag skulle optimistiskt tänka så.
2 dec. 2008 17:07
Jag hörde att dom ska försöka så snart dom kan förbereda sig för alla inkommande plan. Det är den 15 december som flygplatsen öppnar och det är då flygplatsen börjar fungera som vanligt. Inte kan thailand hålla sig i en och en halv vecka till utan turister. Jag tror det var 55 miljoner kronor dom förlorade per dag!
2 dec. 2008 18:16
man slits verkligen mellan hopp och förtvivlan...ringde precis finnair och de hade förhoppningar om att kunna flyga på söndag... hoppas hoppas hoppas....