Kombinera NY och Florida på 12 dagar?

Av Molsson
4 sep. 2019 09:47
Visningar: 521
Hej,

Vi ska till NY på höstlovet och funderar på istället för 7 dagar i New York så förlänger vi semester och tar 6 dagar i NY och 6 dagar i Florida någonstans.
Vad tror ni om det upplägget eller är det bättre att bara ta 7 dgr NY?
2 vuxna och 2 barn (6 och 9 år).
Av Birgere
4 sep. 2019 13:00
Visst ska ni förlänga resan, en kombo mellan NYC och Orlando alt Miami Beach skulle nog bli perfekt.
Personligen hade jag valt Orlando om ni tycker om att ha roligt tillsammans. Lägg upp en plan på vad ni vill göra och anpassa sedan antalet dagar på resp ort efter detta istf att göra tvärt om.
4 sep. 2019 17:50
Skulle till och med korta ner New York till 5 dagar och ta lite fler i Florida. Beror ju lite på vad ni ska göra NY, men i Florida vill man vara läääänge!
Av Peter_o
6 sep. 2019 00:02
Jag är fascinerad av hur enkelt man ofta skriver om dagar hit och dit, Hur räknar man 12 dagar? Antag man börjar en lördag, då blir den 12e (hemresedagen) en onsdag, men man kommer inte till Sverige förrän på torsdagen. Skolbarnet ska nog inte gå till skolan vare sig på torsdag eller fredag.

Mitt förslag är att man bara tar ett av resmålen. Lördag-fredag skulle ge en utvilad elev på måndag och med minnen som går att hantera.

/PeterO
6 sep. 2019 07:38
Kan hålla med lite men tycker nog att 7 dagar i NY med 2 barn i de åldrarna känns lite mycket, detta sagt med reservation eftersom jag inte har en aning om vad de ska göra i NY. Men att man behöver några vilodagar efter en lång resa hem från semestern . det håller jag med om. >Citerat från Peter_o:
Jag är fascinerad av hur enkelt man ofta skriver om dagar hit och dit, Hur räknar man 12 dagar? Antag man börjar en lördag, då blir den 12e (hemresedagen) en onsdag, men man kommer inte till Sverige förrän på torsdagen. Skolbarnet ska nog inte gå till skolan vare sig på torsdag eller fredag.

Mitt förslag är att man bara tar ett av resmålen. Lördag-fredag skulle ge en utvilad elev på måndag och med minnen som går att hantera.

/PeterO
Av Molsson
6 sep. 2019 09:30
Tack för era svar.
Vi ska besöka några vänner som flyttat dit och även då besöka lite sevärdheter i NY.
Så tänkte ev kombinera det med lite sol och bad på slutet när man ändå flugit över atlanten.
Får klura lite på hur vi gör med era svar i tanken.
Av Peter_o
6 sep. 2019 12:56
Citerat från Dalton17:
Kan hålla med lite men tycker nog att 7 dagar i NY med 2 barn i de åldrarna känns lite mycket, detta sagt med reservation eftersom jag inte har en aning om vad de ska göra i NY. Men att man behöver några vilodagar efter en lång resa hem från semestern . det håller jag med om. >Citerat från Peter_o:
Som sagt hur räknar man dagarna? Mitt förslag lördag - fredag ger 5 dagar i NY, Visserligen har jag haft något äldre barn med, men tror inte det är någon svårighet att fylla dessa med innehåll.

Jag kommer gärna med tips, om det blir aktuellt,

/Peter
Av Daquiri
7 sep. 2019 19:49
Skippa NY och ta alla dagar i Florida. Så unga barn har fler upplevelser i Florida än i NY.