Koh Mook

Av Paret
22 aug. 2008 01:50
Visningar: 1058
Någon som har lite bra tips om ön eller om ni kan rekommendera någon annan ö. Gärna en ö som inte är allt för exploaterad.
Av Mal
23 aug. 2008 00:33
Ingen av Trang-öarna är speciallt exploaterade. På Koh Muk (eller Mook) tycker jag att Charlies Resort är bäst. Mycket trivsamt och fantastisk strand!
22 sep. 2008 22:31
Jag skulle verkligen rekommendera Koh Ngai/Hai som ligger i närheten av koh mook. Där gör man inte många knop, så är det en avslappnad semester du söker...res dit! Har hört att även koh kradan och koh rok ska vara toppen, de ligger också i närheten. De blir mina nästa resmål!
Hoppas du får en bra resa! // Lina
Av Mal
24 sep. 2008 00:22
Muk (eller Mook) har bättre strand än Koh Ngai. Koh Rok kan du övernatta i tält i, rätt häftigt - du kan fixa det från Krabi eller Koh Lanta.
27 sep. 2008 23:47
Vi var på Koh Mook i december -07 och bodde på Koh Mook resort. Det ligger på andra sidan jämfört med Charlies beach resort. Man kan inte bada på den sidan som Koh Mook resort ligger men de har gratis longtail båt till stranden på samma sida som Charlies ligger. Koh Mook resort är ett mysigt och familjärt hotel. Man bor i enkla bungalows, det hela är som ett litet pensionat. På kvällarna spelade gästerna spel med varandra. Vår son spelade boll med killarna och tjejerna från byn varje dag då vi kom hem från stranden. Jag kan varmt rekommendera detta.
2 nov. 2008 22:17
Jag rekommenderar varmt Sivalai Resort på Koh Mook! Bodde där i mars 2007, helt underbara bungalows direkt på stranden och vilken service. Det var verkligen lyx! Knappt några människor på den vykortsvackra vita stranden, total avkoppling! Var och kikade på Charlies Resort också, men det var verkligen typiskt mainstream och vääääldigt mycket turister.
3 nov. 2008 22:59
Jag har läst en hel del om Koh Lipe nu innan i ska åka dit om tre veckor. Verkar fantastiskt!!!...och inte så exploaterat, dock ganska långt bort.
Lina