Koh mak

Av Atjima
15 jan. 2017 08:57
Visningar: 518
Undrar om mat tips på koh mak, vi bor i Ao kao på maka thanee. Finns några små mysiga ställen här bakom hotellet, vilka är speciellt bra?
Av Atjima
19 jan. 2017 14:33
Hittade ett supergott ställe som heter Kon gin sem restaurant koh mak. Från "stan" hållet vänster sida snett efter dykställe på höger sida. Restaurangen ligger direkt före ett vitt hus typ tobaks affär innan det blir lite öde på gatan.
19 jan. 2017 19:42
Vi tar tacksamt emot alla tips från koh mak? Åker dit om cirka två veckor.
Av Atjima
31 jan. 2017 21:18
Vi bodde i Ao Kai, på maka thanee resort, men tipsar nog att hellre på ban kohmak som ligger bredvid. Kon gin sem restaurant är gott billigt och trevligt och vällagat. Går du från ban kohmak mot kurvan dör det är mörkt och ser ut att vara slutet på gatan, passerar du ett dykcenter på höger sida som heter BB divers. Lite längre fram på vänster sida ligger restaurangen. Tomten bredvid är tom o strax efter ligger ett vitt hus typ minimarket. Ni bör åka över till koh rayang, det går båtar från de hotellet vi bodde på. Även koh kahm är vört att besöka. Båda öarna är bara utflykt över dagen, fast det finns boende på öarna också. Ett hette Purin resort tror jag. Ni kan även cykla på koh mal o kostar 50 bath att hyra cykel. Fråga mer om ni vill så kanske jag kan svara. I Ao Kai kunde man ta ut pengar på kort på maka thanee hotell för 5 %. Vet inte hur det var med ATM på övriga koh mak....
Av Atjima
8 feb. 2017 09:31
Citerat från Matsochkicki:
Vi tar tacksamt emot alla tips från koh mak? Åker dit om cirka två veckor.
Hur har ni haft det? Matsochkicki ??
8 feb. 2017 11:57
Vi kom från Koh Kood till Koh Mak idag. Det vi har sett hittills känns positivt så imorgon blir det en tur med moppe runt ön. Tack för att du frågade.
Av Atjima
8 feb. 2017 12:34
Prova gärna restaurangen i ao kao jag tipsat om. Gillar ni papaya sallad finns det ett gott ställe mitt på gatan. De har hundvalpar o man kan lämna in tvätt för50 bath där. Mycket gult på väggarna o skyltar på väggarna. Minns inte vad stället heter, de grillar på kvällen. Godaste papaya salladen jag ätit! Vad tyckte ni om koh kod och var bodde ni där? Vart bor ni på koh mak?