Koh Lipe boende mm.

Av Frehley
20 sep. 2014 10:06
Visningar: 2238
Hej!

Vi är 2 vuxna med 2 tonårsbarn som anländer på Koh Lipe 22 dec. och har tänkt stanna en dryg vecka.

Någon som vet om man kan chansa på att fixa boendet på plats eller bör man förboka? Som det ser ut nu är ju mycket uppbokat men vi misstänker att en del "ligger" på fler bokningar tills det närmar sig...

OCH bör man (kan man?) boka färja hemifrån (Langkawi-Koh Lipe-Langkawi) eller fixar man det på plats??

Undrar också om det finns risk för fulla inrikesflyg (Kuala Lumpur - Langkawi) och om man i så fall ska boka dessa tidigt?

Tacksam för svar då detta är vår premiärrutt till denna sida av Thailand:)
Av Sierra
20 sep. 2014 10:34
Ni skall åka till Lipe då trycket på boende och transporter är högst under året.

Det är ett måste att boka online i mycket god tid, speciellt som ni är 4 pers. Det finns inga resorts/hotell som håller på sina bungalows/rum.

Färjan måste ni också boka hemifrån eller om ni är en tid på Langkawi i en travelshop där. Det går inte att köpa biljett vid hamnen och ni måste presentera en voucher vid checkin för färjan. http://telaga-terminal.com/langkawi-lipe-return-trip.html

Boka även flyg KL - Langkawi tidigt även om det är många dagliga flighter. Risken finns att det är fullt den tid ni vill flyga och det blir inte billigare.
Av Frehley
20 sep. 2014 11:26
Tack Sierra för SNABBT svar:)

Vi har som tur är boende till det mesta bokat men tänkte att man kunde komma undan billigare senare när folk släpper på sina bokningar... Det kostar ju drygt 2000:-/natt för oss 4 i snitt överallt verkar det som, men det är väl kanske bara att acceptera de höga priserna på Koh Lipe under denna säsong?? Man får ju då också bo 2 och 2 för sig vilket egentligen inte gör något, men det verkar också svårt på Lipe med större boenden.

Jämför man med Kuala Lumpur under samma tid är ju priserna mycket lägre och då bor man ju i slott jämförelsevis:)

Finns det fler än 1 flygplats på Kuala eller Langkawi så man inte bokar från/till från fel???
Och vet du om man behöver checka ut och checka in bagage när man anländer Kuala för vidare flyg till Langkawi? Tänker mest på om man hinner med 18:15 planet till Langkawi om vi beräknas landa i Kuala 15:40...
Av Sierra
20 sep. 2014 17:17
Priserna på Lipe är som sagt störst under jul/nyår och det är attraktivare att bo där än i KL kan man tänka...

Det finns två flygplatser i KL; Kuala Lumpur International Airport (KLIA) samt Subang som ligger närmare centrum. När ni anländer kommer ni alltså till KLIA och skall även fortsätta därifrån till Langkawi.

Jag förstår att ni planerar att flyga med MAS 18:15 till Langkawi och för att kunna svara på din fråga om bagaget måste jag veta vilket bolag du kommer till KLIA med?
Av Sierra
20 sep. 2014 22:51
Ok, om ni inte har bokat redan så kan ni boka med KLM hela vägen till Langkawi. Från KL flyger ni i så fall vidare till Langkawi med MAS och bagaget hämtas ut på Langkawi.

I båda fallen, alltså även om ni gör två bokningar, så får ni bagaget hela vägen till Langkawi. Gör ni två bokningar skall ni visa även bokningen mellan KL och Langkawi när ni checkar in i Linköping för att säkerställa detta.

Vi bokade (flög) den routen 2012 med KLM; Göteborg - Langkawi med KLM och KL - Langkawi med MAS. Checkade in bagaget på Landvetter och hämtade ut det på Langkawi.

KLM ankommer till Satellite Terminal på KLIA och MAS avgår från Main terminal. Mellan dessa terminaler går ett Aerotrain var 5:e minut och det tar knappt två min så det är lugnt.
Av Frehley
21 sep. 2014 10:12
Redan bokat flyget men då löser det sig ju ändå med bagaget, skönt!

När du ändå är på "tråden" så undrar jag om du vet om ngt bra/praktiskt boende på Langkawi för oss? Tänker på att man under de 4 dagar man är där vill se linbanan och annat kul som finns, men också om man rent praktiskt ska bo nära hamnen?

Behövs kontanter på Langkawi eller funkar kort bra där?

På Koh Lipe kommer vi förmodligen bo på Lipe power beach resort och Bella Vista beach resort (pattaya), har du någon erfarenhet/åsikt om de resortena?
Av Sierra
21 sep. 2014 10:55
När ni är på Langkawi är det mest praktiskt att bo vid Cenang Beach eller Tengah Beach där du har mest utbud av boende samt restauranger och lite shopping, mer i Cenang än Tengah. Att bo vid Telaga Harbour är ingen höjdare då ni måste åka taxi om ni vill bada och ha variation i restaurangutbudet. Taxi är billigt och de kör med fasta priser.

Sandy Beach Resort kan vara ett alternativ på Cenang Beach till bra pris. http://www.sandybeachresortlangkawi.com/

Kontanter och kort funkar bra, dock endast cash när det gäller mindre shoppar och taxi.

Båda boenden du nämner på Lipe är bra och i mellanprisklassen. Lipe Power ligger lugnare till i den norra delen av Sunrise Beach. Bella Vista är relativt nytt sedan drygt ett år och ligger i den lugnare västra delen av Pattaya Beach granne med det mysiga Mali Resort.
Av Frehley
21 sep. 2014 12:39
Supertack för alla svar!!
Skulle tacksamt ta emot några rekommendationer på boende från dig som har koll på Koh Lipe också, risken är väl bara att det mesta är uppbokat...
Av Sierra
21 sep. 2014 14:21
Det är mycket som redan är bokat men Wapi Resort, en trevlig resort som drivs av en mycket trevlig familj, på Sunrise Beach har något kvar om ni delar upp er vecka med ytterligare en resort. http://thaibeachtravellers.com/hotels/koh-lipe/wapi-resort

Annars är det lämpligt att kolla på agoda.com så dyker det upp en del de datum ni planerar att vara på Lipe.
Av Frehley
21 sep. 2014 17:32
Bokade Sandy beach, verkar ju ok till ett BRA pris :)

Wapi resort du tipsade om låg ju nästa granne med power beach resort på sunrise beach såg jag, skulle gärna vilja bo de 4 sista nätterna på Pattaya beach för att få lite omväxling men som sagt mycket redan bokat så vi får se.

Håller väl på Bella på pattaya tills ev. bättre alternativ dyker upp, tittade på Seaside Resort som även det ligger på Pattaya. Kanske det är bättre än Bella Vista?? I alla fall skulle de ta halva priset jämfört med Bella...
Av Frehley
21 sep. 2014 23:15
Mailade precis Blue Tribes så får vi se om de har något (inte enl. Agoda). Det verkar ju som det finns ett gäng resorts som ej finns tillgängliga via de tradionella stora bokningsidorna?

Som sagt kommer du på något mer bra alternativ på Pattaya så blir vi jätteglada för alla tips/rekommendationer!
Ser ju att mycket är bokat på de flesta resorter denna period, i alla fall på de vanliga stora bokningsbolagen!
Av Frehley
22 sep. 2014 14:47
Sierra, Jag ser att det dräller av inrikes flygbolag därnere är det något av dom man bör undvika?
Och hur är taxi vid hamnar/flygplatser därnere, försöker dom blåsa allt och alla eller har dom något sånär fasta priser? Alltid bra att vara förberedd tänker jag, sist vi var i NY försökte en del ragga kunder ur "gula taxi" kön och sen dubbla priserna mot ordinarie typ...
Av Sierra
22 sep. 2014 15:08
Lågprisbolaget AirAsia är rankat som världens bästa lågprisbolag och min erfarenhet av dem är mycket positiv. Deras flighter täcker de flesta flygplatser i Sydostasien. Jag kan inte namnge något bolag som skall undvikas.

När det gäller taxi så kör de fasta priser på Langkawi och det är inte dyrt i KL. Det är väl de platser ni kommer i beröring med när det gäller taxi vad jag förstår.
Av Frehley
22 sep. 2014 16:29
17:25, 18:25 och 19:25 mycket att välja på med AirAsia:) . Vi anländer som sagt 15:40 lokal tid så då chansar vi nog på 17:25 troligen!

Ja ang. taxi så är det väl som du säger. När vi anländer Koh Lipe vet jag ej hur man tar sig bäst till resorterna (finns väl knappast taxibilar)? En del kan man väl gå till (Pattaya beach) misstänker jag och de andra runtom vet jag dock ej men det löser väl sig...

Det känns nu som denna resa kommer bli än roligare med all bra info vi fått från dig!! TACK!!
Av Sierra
22 sep. 2014 17:36
Eftersom ni nu inte tänker flyga med MAS KL - Langkawi utan med AirAsia rekommenderar jag inte att ta flighten 17:25. Ni måste nämligen efter landning KL passera immigration, hämta ut bagaget och ta er till KLIA2 för att checka in för AirAsia´s flight och det kan ta tid.

Ang transport på Lipe så finns det motobiketaxi i början på Walking Street (vid Pattaya Beach) som tar er till er resort på Sunrise. Ni kan även ta en longtail till Sunrise Beach om ni vill.
Av Frehley
22 sep. 2014 22:07
Vi vill flyga med det som blir smidigast, alltså slippa checka ur och i bagage på Kuala Lumpur innan avfärden mot Langkawi. Är det bara med vissa inrikesbolag man kan det?

MAS t.ex. är det ett flygbolag man skulle se till att välja för att slippa just det?
Tänker att vi redan i Linköping vid avgång visar att vi ska ända till Langkawi och att KLM då därifrån löser det?

Ursäkta om jag ej förstår men vill gärna att det blir rätt innan jag också bokar detta inrikesflyg åt oss.
Vet inte ens vad förkortningen MAS är :)
Av Sierra
22 sep. 2014 22:40
Sorry, MAS är Malaysia Airlines och gör ni som jag skriver i mitt tredje inlägg ovan får ni bagaget hela vägen. Det innebär alltså Malaysia Airlines 18:15 från KLIA till Langkawi.
Av Frehley
23 sep. 2014 01:48
Då blir det så vi gör:)
24 sep. 2014 14:24
Jag hoppar in i denna tråd, vi ska också till KohLipe under julhelgen. Har inte bestämt exakt datum ännu, men vi kommer till Thailand den 14 dec, stannar ett tag på Koh Lanta och tänker sedan åka över till Koh Lipe, för att sedan avsluta med någon natt i Ao Nang.
Vi är 2 vuxna och tre "barn", 22, 14, 11 år. Vilken strand rekommenderar ni, och framförallt, har ni tips på något bra boende, gärna med utsikt mot stranden om det finns kvar...?
Av Frehley
24 sep. 2014 16:35
Jag bokade Lipe beach (sunrise beach) häromdagen efter tips från Sierra i en annan tråd, de hade 5 bungalows kvar när jag var klar. Det kanske kan vara ett vettigt alternativ...
Av Sierra
24 sep. 2014 22:38
Citerat från Thereser:
Jag hoppar in i denna tråd, vi ska också till KohLipe under julhelgen. Har inte bestämt exakt datum ännu, men vi kommer till Thailand den 14 dec, stannar ett tag på Koh Lanta och tänker sedan åka över till Koh Lipe, för att sedan avsluta med någon natt i Ao Nang.
Vi är 2 vuxna och tre "barn", 22, 14, 11 år. Vilken strand rekommenderar ni, och framförallt, har ni tips på något bra boende, gärna med utsikt mot stranden om det finns kvar...?
Det kan vara svårt att hitta boende över jul nu särskilt som ni är 5 pers. Ett alternativ kan vara Varin Resort på Pattaya Beach som har många rum och bungalows. http://www.lantalanta.com/Varin_Beach_Resort/
Av Frehley
25 sep. 2014 00:31
Hallå igen!
Vad tror du vi behöver tidsmässigt från telgahamnen till flygplatsen (ser långt ut:) sen när vi anländer åter Langkawi (efter Lipe vistelsen) och ska vidare till Kuala Lumpur, tänker på vilket flyg jag ska våga boka om båten är i Telgahamnen runt kl 12 enl. tidsplan!? Och hur är det med immigrationspapper och dylikt? Inget man behöver fylla i innan som till USA t.e.x.??
Av Sierra
25 sep. 2014 08:07
Telaga Harbour ligger endast drygt 10 min från Langkawi Airport. När färjan kommer till Telaga 13:00 malay tid (inte 12:00) som du ser i länken i mitt första inlägg får ni vänta på passen ca 30 min. Malaysia ligger en tim före Thailand därav 13:00.

Boka inte flyget för tidigt då färjan kan vara försenad....

Ni fyller i immigration card vid hamnen på Langkawi och vid immigration på Lipe i samband med checkin på båda ställena för resp överfart.
25 sep. 2014 14:47
Citerat från Sierra:
Citerat från Thereser:
Jag hoppar in i denna tråd, vi ska också till KohLipe under julhelgen. Har inte bestämt exakt datum ännu, men vi kommer till Thailand den 14 dec, stannar ett tag på Koh Lanta och tänker sedan åka över till Koh Lipe, för att sedan avsluta med någon natt i Ao Nang.
Vi är 2 vuxna och tre "barn", 22, 14, 11 år. Vilken strand rekommenderar ni, och framförallt, har ni tips på något bra boende, gärna med utsikt mot stranden om det finns kvar...?
Det kan vara svårt att hitta boende över jul nu särskilt som ni är 5 pers. Ett alternativ kan vara Varin Resort på Pattaya Beach som har många rum och bungalows. http://www.lantalanta.com/Varin_Beach_Resort/
Tack, ska kolla på detta. Vi är två vuxna och ett "barn" på 22 år, på de flesta sajter måste man registrera en 22-åring som "vuxen" även fast han skulle kunna bokas som ett barn, dvs, det är inte jättenoga med extra sovrum osv....

En fundering, ungefär hur många dagar är det lämpligt att vara på varje ställe, nu tänker jag mig att vi kommer till Lanta den 14 och stannar till 21. Åker vidare till KohLipe, stannar där från 21-25, åker sedan till Ao Nang och stannar där till den 31. Eller ska man vara fler dagar på Lipe och färre i AoNangområdet...eller färre dagar på Lanta? :)
Av Sierra
25 sep. 2014 16:07
Ni är ju trots allt fortfarande 5 pers så jag kan tänka mig att ni behöver 2 rum/bungalows.

Hur många dagar ni skall vara på varje ställe är individuellt. Personligen lägger jag i detta fall flest dagar på Lipe.
25 sep. 2014 18:54
Hej!
Jag passar också på att fråga Sierra en fråga. Vi åker i slutet av oktober och jag undrar vilken strand du rekommenderar när vi har med 2 tonårsbarn och en 1-åringi Langkawi resp Koh Lipe?
Med vänlig hälsning Carina
Av Sierra
25 sep. 2014 22:24
Carina,

På Langkawi är Cenang Beach roligare för barnen då där är en hel del aktiviteter. Det är dessutom nära till lite shopping och restauranger.

På Lipe spelar det egentligen ingen roll var man bor då det är nära till de olika beacherna, dock ett plus för Pattaya Beach med tanke på er minsta knodd då den är mer långgrund än de övriga.
7 okt. 2014 13:26
Hej, någon som vet om the ocean residence på langkawi ligger på Cenang Beach och om det är ett bra hotell?
Med vänlig hälsning, carina
Av Sierra
7 okt. 2014 13:56
Citerat från Carinac74:
Hej, någon som vet om the ocean residence på langkawi ligger på Cenang Beach och om det är ett bra hotell?
Med vänlig hälsning, carina
Nej, The Ocean Residence Langkawi ligger vid vattnet i västra delen av Kuah Town. Vad jag vet så är det ganska nytt.
8 okt. 2014 10:56
Tack Sierra för alla tips o trix du ger oss....nu har vi i vår familj också bokat hela jullovet i KL-Langkawi-Lipe-KL ..... gått otroligt lätt o smidigt tack vare alla tips som du delar med dig i detta forum /Med vänlig hälsning fam Andersson
Av Sierra
8 okt. 2014 11:16
Citerat från Mariatorrbo:
Tack Sierra för alla tips o trix du ger oss....nu har vi i vår familj också bokat hela jullovet i KL-Langkawi-Lipe-KL ..... gått otroligt lätt o smidigt tack vare alla tips som du delar med dig i detta forum /Med vänlig hälsning fam Andersson
My pleasure 😎
8 okt. 2014 11:27
Här är en till som är väldigt tacksam över alla tips du ger och svar på frågor 😄 Vi kommer ju som sagt till langkawi den 23 okt och har nu bokat en vecka på Koh Lipe. För att vara säker på att vilja förbetala hotellet så gäller det att vi kommer över dit. Har du, Sierra info ang när man kan börja köpa biljetter samt om det brukar vara svårt att få plats?
Mvh Carina
Av Frehley
8 okt. 2014 13:11
Mariatorrbo: Vi verkar ha exakt samma upplägg på resa, vi landar 18 dec och åker hemåt 2/1. Och ska sen på samma rutt som er KL-Langkawi-Koh LIpe-Langkawi-KL. S
Av Frehley
8 okt. 2014 13:15
Mariatorrbo: Vi (2 vuxna + 2 tonåringar) verkar ha exakt samma upplägg på resa, vi landar 18 dec i KL och åker hemåt därifrån 2/1.
Skulle vara lite kul att höra hur ni lagt upp det med antal dagar på de olika ställena och hur ni gjort med boenden, typ resorts eller mer bungalows. Hittat fynd osv?

Vänligen
Av Sierra
8 okt. 2014 13:39
Citerat från Carinac74:
Här är en till som är väldigt tacksam över alla tips du ger och svar på frågor 😄 Vi kommer ju som sagt till langkawi den 23 okt och har nu bokat en vecka på Koh Lipe. För att vara säker på att vilja förbetala hotellet så gäller det att vi kommer över dit. Har du, Sierra info ang när man kan börja köpa biljetter samt om det brukar vara svårt att få plats?
Mvh Carina
Du kan boka biljett nu (snarast).

Det är fullt 23/10 på denna länk.
http://telaga-terminal.com/langkawi-lipe-one-way.html

Du kan även boka via denna länk:
http://www.bundhayaresort.com/bundhaya-resort/transfer.html
Av Frehley
16 okt. 2014 02:19
Hallå igen!
Är vaccination något man bör ordna innan en sån här resa tycker ni?

/Frehley
Av Sierra
16 okt. 2014 10:59
Du bör vara vaccinerad mot Hepatit A och B som är allvarliga leverinfektioner som finns mer eller mindre i hela världen. Twinrix ger ett mycket bra skydd efter tre injektioner, som ges vid tre tillfällen (vid 0, 1 och 6 månader), men du kan åka utomlands redan efter den andra dosen.
Av Sierra
18 okt. 2014 19:31
Citerat från Carinac74:
Här är en till som är väldigt tacksam över alla tips du ger och svar på frågor 😄 Vi kommer ju som sagt till langkawi den 23 okt och har nu bokat en vecka på Koh Lipe. För att vara säker på att vilja förbetala hotellet så gäller det att vi kommer över dit. Har du, Sierra info ang när man kan börja köpa biljetter samt om det brukar vara svårt att få plats?
Mvh Carina
Från 20 oktober går det även att åka färja direkt till Lipe från Kuah Jetty på Langkawi.
http://thaibeachtravellers.com/transport/langkawi-(kuah-jetty)
Av Frehley
18 nov. 2014 13:20
Plockar upp tråden igen då det börjar bli aktuellt med avfärd.

Undrar bara vad som är bäst när man väl kommer fram till Langkawi och ska till Sandy beach resort, är det att försöka fixa taxi på plats eller har resorten bilar som kan hämta vid flyget?
Tänker att man är rätt mossig och vill ha det så smidigt som möjligt när man väl är framme...
Av Frehley
2 dec. 2014 01:18
Kollade med Sandy beach på Langkawi vad dom skulle ha för att hämta upp vid flyplatsen på Langkawi och dom vill ha 50 MYR, lite överpris eller?? Enklare (billigare) då att fixa på plats när vi anländer?

Har också mailat med dom angående betalning för boendet där och de vill ha internationell insättning via bank, konstigt att de inte kör Paypal som ställena jag bokat på Koh Lipe. Ska man dra öronen åt sig? Avsändare på mailen verkar vara nån samordnare som avslutar sina mail så här:

MOZART SMART VACATION
Mustapha 012456 3564 ( what's app )
Sales & Marketing

Vad tror du Sierra?
Av Frehley
2 dec. 2014 14:01
Verkar fullt på Malibest resort :( detta ligger väl på samma strand som sandy beach resort va?

Då kör vi på de 2 rum jag har på Sandy beach via Agoda...

Anledningen var egentligen att boka 1 rum för 4 pers direkt med Sandy beach istället för att dela upp oss och då få det billigare, men då det inte blir jättemycket billigare och kontakten känns osäker så får det bli via Agoda.

Och de fasta priserna på Langkawi gäller väl fortfarande? 18 MYR till Sandy från flyplatsen som du tidigare skrivit...
Av Sierra
2 dec. 2014 14:23
Malibest ligger inte långt från Sandy Beach på Cenang Beach.

Yes, taxi kör med fasta priser. 18 MYR från flygplatsen till Cenang. Ev har de höjt till 20 MYR från när jag var där i februari.
3 dec. 2014 03:31
Hej, när vi var i Malaysia 2012-2013 så var det inga problem alls att flyga till Krabi, det fanns gott om avgångar dit. Och vi bokade färjan / båten på plats till Koh Lipe. Även boende som vi fann på östra sidan som hette View point, egen bungalow och billigt. På västra sidan finns Mountain resort som var dyrare. Lycka till på min favoritö ;-)
3 dec. 2014 03:36
Förlåt, missade att ni skulle flyga KL-Langkawi, det blir nog inga problem där heller MEN ta inte speedboat till Koh Lipe. Det är mycket bättre att ta färjan. Då slipper ni whiplashskada och bli blöta. Vi tog speedboat från Krabi då var det ok men från Koh Lipe till Langkawi kändes 2 timmar som 5 !
Av Frehley
3 dec. 2014 13:32
Redan bokat färjan Langkawi-Koh Lipe, verkar ju slut med speedboats. Kanske tur det...

Någon som bott eller vet något om Sweet inn på cenang beach? Har det el Sandy beach resort nu att välja imellan.

Har man "moped-avstånd" från Cenang till Linbanan, krokodilfarm mm från cenang eller rekommenderar ni andra färdsätt?

Och vad tycker ni som varit där innan att man bör titta på/besöka under vistelsen på Langkawi (4 dagar denna gång)?
Av Sierra
3 dec. 2014 14:34
Endast färja mellan Langkawi och Lipe numera.

Jag har bott på Sweet Inn som inte ligger vid beachen utan på andra sidan Cenang Road, ca 200 m in. Inget höjdarställe med riktigt dålig frukost.

Moppeavstånd till det mesta inkl Cable Car. Om ni hyr bil skall ni göra det på flygplatsen.

För aktiviteter, läs min Guide: http://www.reseguiden.se/reseguider/langkawi-on-som-erbjuder-det-mesta-5278
Av Frehley
12 dec. 2014 01:38
Mindre än en vecka kvar till avfärd nu :)

Kollade runt alla bokningar och blev lite osäker på hamnen i Langkawi då det verkar finnas 2!

Jag har bokat Telaga terminal som det står på vouchern men när jag tittar på thaibeachtravellers sidan står det kuah jetty inom parentes efter Langkawi? Någon (Sierra) som har koll på detta?

Avgång (Langkawi-Lipe)09:30 (Synd här att man inte tog eftermiddagstiden så man kom lagom till incheckning på Lipe men det verkar omöjligt via internet att boka om?), detta då givetvis Malaysisk tid antar jag och returen (Lipe-Langkawi) 10:30 vilket då borde vara Thailand tid?

Är det något vad gäller transporter till hotel, hamnar, flygplatser man bör boka i förväg tycker ni eller fixar man allt vid anländandet? I så fall finns det någon bra länk till det? Har ju nu annars lite koll tack vare detta forum på taxametrar (KL) och fasta priser (Langkawi :)
12 dec. 2014 09:48
Hej!
Ja det finns två hamnar på Langkawi. Med vilket företag har du bokat biljetten? Jag bokade via Telaga terminals hemsida för att kunna resa till Telaga. Det tar ca 30 min med taxi mellan hamnarna.
Av Sierra
12 dec. 2014 12:22
Det finns tre hamnar på Langkawi.

Bokar du med Telaga är det Telaga Harbour som gäller och med Thai Beach Travellers är det Kuah Jetty. Det är alltså olika färjor.

Färjetider är alltid lokal tid.

Du behöver inte förboka landtransport. Däremot är det lämpligt att du ber receptionen på ditt boende på Langkawi att fixa fram en taxi när det är dags.
Av Frehley
12 dec. 2014 18:16
På vouchern står det ju Telaga så då borde det ju vara där... Det var länge sedan jag bokade och därför jag inte kom ihåg riktigt!

Men det borde väl skilja på avgångstiderna på de båda hamnarna eller går färjan till Koh Lipe exakt samma tid från båda hamnarna??

Fick nog råd att boka från Telaga då vi ska bo på Cenang beach?
Av Sierra
12 dec. 2014 22:33
Det är samma avgångstid (09:30) från båda hamnarna.
Telaga ligger närmast Cenang.
Av Frehley
14 dec. 2014 11:41
Skulle vara kul med tips på bra matställen runt Cenang beach i Langkawi och även på Koh Lipe?
Eller också kanske på ställen man bör undvika att äta på...
Antar att det finns både "lyx"-ställen och plaststols serveringar och vi uppskattar både och bara maten är bra och prisvärd!

Någon som kanske har utflykter att rekommendera på Langkawi eller Koh Lipe, något man inte bör missa när man är på plats?
Av Sierra
14 dec. 2014 14:42
Mat på Lipe:
Sunrise Restaurant bredvid Mali Resort på Lipe är ett enkelt matställe med billig och mycket bra mat.
Zanom Sunrise har mycket bra grillad fisk och är ett mysigt ställe.
Ett dyrare men skönt ställe är Serendipity Resorts restaurant.
Längs Walking Street finns många matställen i olika prisklasser.

Mat på Langkawi:
Längs Cenang Road har du många matställen med bra mat i olika prisklasser.
The Cliff Restaurant nära Underwater World har ett fint läge och bra mat men tillhör de dyrare.

Se mina Guider för aktiviteter och utflykter.
Av Frehley
21 dec. 2014 08:57
4:e och sista dagen nu på Langkawi, haft 1 skapligt solig dag. Just nu ösregn... I morgon koh Lipe där vi får hoppas på bättre väder!! Någon som är där eller vet om det blir bättre väder än på Langkawi?
Av Sierra
21 dec. 2014 10:48
Det är samma väder på Lipe....
Av Frehley
22 dec. 2014 00:17
Vad gör man på Lipe i 9 dagar med regn? Tips mottages tacksamt....
Kanske klarnar det upp nån dag!? Vi anländer idag och det känns ju sådär just nu :(
Av Frehley
24 dec. 2014 02:26
För kännedom fortsätter skitvädret på Koh Lipe, 3:e dagen nu som man vaknar till regn.... Det konstiga är ju att det inte finns en tillstymmelse till solchans nån gång under dagarna:(
God jul trots allt:)