Koh lanta

11 jan. 2019 04:32
Visningar: 326
Hejsan!
Ska till koh lanta imorgon och stanna 5nätter. Behöver alla tips ja kan få! Resturanger, sevärdigheter och utflykter!!
11 jan. 2019 18:26
Hej!
Jag vill tipsa om utflykter med speedboat singtongchai. Mycket trevliga och lättsamma och ordnade bra utflykt med 4 island-trip. Emerald Cave är verkligen fantastisk.
Imorgon ska vi iväg med dom igen till Koh Rok och snorkla.
Phi-Phi öarna finns utflykt till och är rätt nära. Men vårt hotell avrekommendade den just nu pga väldigt många turister. Vi kanske åker ändå, vi får se.
Jag ville gärna på utflykt till Koh Lipe, men blev nedröstad. Det är ca 3-4 timmars resa en väg med speedboat.
Boka dagen innan senast ca 17-18, annars kan de ta slut. Sedan åker man iväg ca 8:20-9:00 på morgonen.

Paddla kajak ska vara nice här, men har inte hunnit testa.

Vid Sala Dan finns en köpmarknad som kan vara kul att spana in. Dock säljer de flesta ganska liknande kläder.

Apropå kläder är det bra och billigt att lämna in kläder för tvätt. Hämtas nästa dag ca 17-18.
Av Toande
11 jan. 2019 20:12
tröttnar ni på thai mat , så finns de uppe vid stora vägen en sylta som heter the Tavern, 8 av 10 beställer pommes o grillade revbenspjäll ,mycke mat o jäkligt gott , köttet bara trillar sönder
12 jan. 2019 02:41
Citerat från Peterlar:
Hej!
Jag vill tipsa om utflykter med speedboat singtongchai. Mycket trevliga och lättsamma och ordnade bra utflykt med 4 island-trip. Emerald Cave är verkligen fantastisk.
Imorgon ska vi iväg med dom igen till Koh Rok och snorkla.
Phi-Phi öarna finns utflykt till och är rätt nära. Men vårt hotell avrekommendade den just nu pga väldigt många turister. Vi kanske åker ändå, vi får se.
Jag ville gärna på utflykt till Koh Lipe, men blev nedröstad. Det är ca 3-4 timmars resa en väg med speedboat.
Boka dagen innan senast ca 17-18, annars kan de ta slut. Sedan åker man iväg ca 8:20-9:00 på morgonen.

Paddla kajak ska vara nice här, men har inte hunnit testa.

Vid Sala Dan finns en köpmarknad som kan vara kul att spana in. Dock säljer de flesta ganska liknande kläder.

Apropå kläder är det bra och billigt att lämna in kläder för tvätt. Hämtas nästa dag ca 17-18.
Tack för svar! Hur mycket kostar 4island trip?
13 jan. 2019 04:23
Ca 1200 baht. En resebyrå sa att normalpriset var 1700 baht där prutade vi ned till 1150. På en annan var utgångspriset 1200 baht, där tror jag inte man kan pruta.