Koh lanta

11 jan. 2018 22:12
Visningar: 778
Tänke fara till koh lanta i mars med sambo och barn, 3 och 5 år. Vi vill bo på ett fint hotell som är bra och trevligt och rent med barnvänlig strand. Vart ska vi bo, tar tacksamt emot tips! Kan man lita på att bokning av hotell är okej över nätet? Blir ju bra mycket billigare att boka så än paket via charter, eller? Hur funkar transfer från krabi till koh lanta?

Tack på förhand!
Av Elliot1
12 jan. 2018 09:53
Hej. Var i Koh lanta 2016 i mars.. då åkte jag med familj till dels koh lanta, vi bodde jätte bra, rummen kanske inte var 5 stjärniga men ändå rena. Pool och strand direkt utanför.
Bästa boendet på hela våran resa, och billigaste.
På kvällen kan man äta sittandes på stranden och ta en drink vid puben brevid, ( väldigt lugnt område)
Vattnet var grumligt, men allt annat vägde upp det väldigt bra!
Vi var där i 2 nätter, skulle gärna varit där mera.
Hoppas resan blir bra
12 jan. 2018 11:23
När vi har åkt till Thailand så har vi bokat hotell på sawadee.com och det har funkat bra.
12 jan. 2018 12:43
Helt OK att boka hotell på nätet. Koh Lanta är fint, barnvänligt och trevligt. Vattnet är sisådär, dock.
Av Sierra
13 jan. 2018 13:02
Jag antar att ni flyger till Krabi Airport.....

Tag en taxi utanför terminalen. Den tar ca 1,5 tim till Saladan på Lanta.
Av Pizero
13 jan. 2018 14:56
Citerat från Sierra:
Jag antar att ni flyger till Krabi Airport.....

Tag en taxi utanför terminalen. Den tar ca 1,5 tim till Saladan på Lanta.
Menar du taxi hela vägen eller till färjan? Jag landar den 4 mars kl 10.00 och tänkte ta taxi eller nått till färjan (13.30?) men är inte säker på vad hamnen heter tycker det står lite olika när jag kollar runt. Tänkte inte förboka, vi är 2 pers. Vet du vad det kan kosta?
Av Sierra
13 jan. 2018 15:27
Taxi hela vägen till Lanta. Det är en vägbro och en bilfärja. Total tid till Lanta 1,5 tim. Pris ca 2000 THB.
Av Pizero
13 jan. 2018 15:52
Tack, för snabbt svar👍
16 jan. 2018 11:32
Vi har tagit transfer från Krabi till Koh Lanta som vi fixat med boendet på Lanta. Hur smidigt som helst....