Koh Kradan, Koh Bulone?

Av Bc63
12 juni 2018 12:51
Visningar: 764
Jag och sambon åker till Thailand i början på mars för 15 dagar. Vi har endast bokat flyg o undrar u Krabi för att sedan ta oss till Koh Lanta för några dygn.

Sedan då, har ni tips? Många pratar gott om Koh Kradan o Koh Bulone. Ska vi satsa på det kanske? Andra förslag?

Vi ser gärna att det är lugnt o skönt för att den delen inte vara helt folktomt 😉.

Tacksam för svar
Av Sierra
12 juni 2018 19:03
Taxi till Lanta tar ca 1,5 tim och kostar ca 2000 THB.

Kradan och Bulon passar er fint om ni vill ha lugnt och skönt. På Kradan har ni fler restauranger på resorterna medan Bulon är lugnet självt där slappa i hängmattan och läsa en bok förutom beachen är det som sysselsätter besökarna.
12 juni 2018 19:20 (redigerad)
Jag kan varmt rekommendera Ko Ngai och Ko Muk. Bägge två är fina öar för några nätter och det är inte så jobbigt lång båttur. Vi åkte från Lanta till Ko Muk i mars i år, bodde så vansinnigt fint på Sivalai. Googla! Där kan man åka runt litegrann med tuktuk och besöka Charlie Beach-sidan medan Ko Ngai inte har några fordon alls, men är ytterst charmig med trevligt snorkelvatten. Tre, fyra nätter är rätt lagom. Vi är återkommande gäster på Lanta och brukar bo på flera olika stränder. Senast på Long beach och Klong Nin. Superfina bägge två, möjligen var Klong Nin aningen charmigare. Återkommer gärna till dessa ställen men undviker helst Klong Dao, stranden längst norrut som är så väldigt långgrund och passar småbarnsfamiljer bäst.
Av Bc63
12 juni 2018 19:55
Citerat från Atjarnlund:
Jag kan varmt rekommendera Ko Ngai och Ko Muk. Bägge två är fina öar för några nätter och det är inte så jobbigt lång båttur. Vi åkte från Lanta till Ko Muk i mars i år, bodde så vansinnigt fint på Sivalai. Googla! Där kan man åka runt litegrann med tuktuk och besöka Charlie Beach-sidan medan Ko Ngai inte har några fordon alls, men är ytterst charmig med trevligt snorkelvatten. Tre, fyra nätter är rätt lagom. Vi är återkommande gäster på Lanta och brukar bo på flera olika stränder. Senast på Long beach och Klong Nin. Superfina bägge två, möjligen var Klong Nin aningen charmigare. Återkommer gärna till dessa ställen men undviker helst Klong Dao, stranden längst norrut som är så väldigt långgrund och passar småbarnsfamiljer bäst.
Tack så jättemycket för tipsen. Ser underbart ut när man googlar dina tips. Sivalai vill jag verkligen besöka. Tror du man behöver förboka eller kan man åka dit o räkna med att det finns boende?
Av Bc63
12 juni 2018 19:57
Citerat från Sierra:
Taxi till Lanta tar ca 1,5 tim och kostar ca 2000 THB.

Kradan och Bulon passar er fint om ni vill ha lugnt och skönt. På Kradan har ni fler restauranger på resorterna medan Bulon är lugnet självt där slappa i hängmattan och läsa en bok förutom beachen är det som sysselsätter besökarna.
Låter ju toppen. En blandning av lite lugn o lite fart är väl det bästa.

När det gäller taxi kan man kanske ha tur att dela med andra. Fler ska säkert dit 😀
12 juni 2018 20:02
Jag skulle boka, rätt säker det var fullbokat när vi var dit. Vi brukar bo lite billigare en vecka eller två och ta nåt sånt här ställe, som kostar lite mer, för några dagar. Det är helt galet fina bungalower med stor terass och stranden bara utanför. Moonlight Exotic Bay resort är ett annat romantiskt ställe på Lanta med egen liten strand. Fantastiskt mysigt.
Lyckliga ni!
Av Bc63
12 juni 2018 20:13
Citerat från Atjarnlund:
Jag skulle boka, rätt säker det var fullbokat när vi var dit. Vi brukar bo lite billigare en vecka eller två och ta nåt sånt här ställe, som kostar lite mer, för några dagar. Det är helt galet fina bungalower med stor terass och stranden bara utanför. Moonlight Exotic Bay resort är ett annat romantiskt ställe på Lanta med egen liten strand. Fantastiskt mysigt.
Lyckliga ni!
Boka via Agoda el liknande eller kontakta boendet direkt?
12 juni 2018 20:26
Vi bokade med Agoda. Kollade med Momondo vilket som var billigast.
19 juni 2018 20:47
Väljer ni koh mook så kika på Pawapi och deras strandvillor, superbra!
Dom ligger precis sidan om Sivalai och håller betydligt bättre standard
Våra vänner bodde på Sivalai och i vår smak var det överskattat och dyrt för det man fick.
Av Bc63
19 juni 2018 23:15
Ser väldigt mysigt ut och i rätt prisläge. Hur gjorde ni, bokade innan eller på plats?
20 juni 2018 09:59
Citerat från Resenettan:
Väljer ni koh mook så kika på Pawapi och deras strandvillor, superbra!
Dom ligger precis sidan om Sivalai och håller betydligt bättre standard
Våra vänner bodde på Sivalai och i vår smak var det överskattat och dyrt för det man fick.
Betydligt bättre standard har jag svårt att tro Pawapi har gentemot Sivalai. Fanns inget att klaga på över standarden. Sivalai har visserligen "bara" tre stjärnor men det är nog första gången jag tycker det var en underdrift. Däremot är priset högre, och det är väl det man måste göra en avvägning mot. Vi fann det värt att bo lite lyxigt med stor altan och solsängar mot havet i ett par dagar.
Kolla på Tripadviser, där folk tyckt till om de platser de bott på. Där finns även bilder tagna av de boende. Jag kollar alltid där, för en rättvis bild, innan jag bokar något. Betyget från folk i allmänhet är viktigast.
Men – den vackra miljön utanför är ju exakt lika och det är väl mest drf man åker till Thailand.
2 aug. 2018 11:57
Citerat från Bc63:
Ser väldigt mysigt ut och i rätt prisläge. Hur gjorde ni, bokade innan eller på plats?
Vi bokade innan genom booking.com
Vi valde att bo i villorna som var helt fantastiska!