Ko Lanta 14 dgr i feb. Önskar tips på utflykter!

Av Cecber
22 jan. 2012 18:52
Visningar: 2189
Hej! Åker till Ko Lanta den 8 feb och skulle bli så tacksam för lite utflyktstips. Vi har redan ridit på elefanter så det har vi strukit men snorkling, paddling, rafting, vackra vyer och annat är av intresse. Dela gärna med er av era erfarenheter.

Kommer att bo på Rawi Warin resort men blir inte riktigt klok på vilken strand som ligger just nedanför. Klong Tob Bay tror jag!

Åker med Apollo, vad är billigast; att boka utflykter via dem, via hotellen eller via ngn Thailändsk turistbyrå?

Tack på förhand/Cecilia
22 jan. 2012 19:36
Hej cecber!

Boka definitivt era resor på de thailändska resebutikerna och var inte rädd för att pruta mycket :) Jag kan varmt varmt varmt rekommendera endags snorklingsutflykten till koh rok! fantastisk snorkling och vacker strand där det springer runt massa varaner! =)

Den andra utflykten ni borde göra är också endags snorklingsutflykten på the 4 island tour. Där får ni också fantastisk snorkling plus att ni får göra ett stopp vid koh muuk. Där får man simma 80m in i ett berg, tills ni når en gömd strand inne i berget! Riktigt häftigt!

Kan även rekommendera endagsutflykten till crystal pool och hotsprings. Där får ni besöka "en av naturen" gjord pool med turkost fint vatten och därefter ta er till en plats där det finns varma källor att bada i!

Trevlig resa! =)
/Sandra
Av Cecber
23 jan. 2012 17:46
Tack för dina tips Sandra! Det låter som jättebra förslag och jag ska försöka mig på att pruta lite! :)

Hälsningar Cecilia
25 dec. 2016 21:25
Citerat från Sandra89:
Hej cecber!

Boka definitivt era resor på de thailändska resebutikerna och var inte rädd för att pruta mycket :) Jag kan varmt varmt varmt rekommendera endags snorklingsutflykten till koh rok! fantastisk snorkling och vacker strand där det springer runt massa varaner! =)

Den andra utflykten ni borde göra är också endags snorklingsutflykten på the 4 island tour. Där får ni också fantastisk snorkling plus att ni får göra ett stopp vid koh muuk. Där får man simma 80m in i ett berg, tills ni når en gömd strand inne i berget! Riktigt häftigt!

Kan även rekommendera endagsutflykten till crystal pool och hotsprings. Där får ni besöka "en av naturen" gjord pool med turkost fint vatten och därefter ta er till en plats där det finns varma källor att bada i!

Trevlig resa! =)
/Sandra
Vad kostar den utflykten? :)