Kilimanjaro någon?

28 mars 2019 21:36 (redigerad)
Visningar: 190
Besteg Kebnekaise sommaren 2018, vill nu gärna pröva på Kilimanjaro.
Någon som är sugen att bestiga den tillsammans med mig?
Hör av dig så vi kan synka ihop!

Vänliga hälsningar
Jacob
29 mars 2019 18:45
Hej!
Jag är intresserad! Hitta mig på Facebook:Amanda Blomgren
1 apr. 2019 01:45
Hej, det var ambitiöst Afrika högsta berg är nästan 4000 m högre än Kebbe! Den värmen och höjdskildnaden är inte att leka med. Är dock intresserad, någon detaljplan?
1 apr. 2019 06:49
Citerat från Winamp123:
Fann denna bloggen. Intressant och tufft😁

https://4000mil.se/index.php/att-bestiga-kilimanjaro/
Tja 😀

Ojjaa man måste ju försöka!
Njaaa inte ännu utan läser runt nu försöker räkna ihop vad totala kostnaden kan bli i runda slägga för ett sådant kalas.

Men har en tanke att jag ska göra det med expetere som har kontaktnät osv där nere är ju inte direkt sverige 😊

Eller tänkte du köra själv?
1 apr. 2019 10:37
Jag har funderat på att ta alla scandiavines högsta berg då jag precis som du "bestigit" vår lilla kulle och sedan avsluta med någon bamsing som tex Kille. Tråkiga med kille är att guide är påtvingat (förmodligen nödvändigt) jag gillar att köra mitt eget utan styrningar då jag är fjäll/vandrigs van
10 apr. 2019 08:13
Hej,

Jag är bra sugen på Kilimanjaroa alt resa endast resa runt i Afrika några veckor.

Har ni kommit något längre med budget? Har själv sett en del på det och bara flyg t/r Kilimanjaro kostar 10.000 i juli månad.

Men är som sagt bra sugen.
10 apr. 2019 21:12 (redigerad)
Citerat från Sandracarolina:
Hej,

Jag är bra sugen på Kilimanjaroa alt resa endast resa runt i Afrika några veckor.

Har ni kommit något längre med budget? Har själv sett en del på det och bara flyg t/r Kilimanjaro kostar 10.000 i juli månad.

Men är som sagt bra sugen.
Hej

Planen ligger att det blir kanske inte sommar, utan mot julen o nyår för mig 😁
Men har kostnad på ungefär för trippen upp och flyg t/r på 30 tkr tänkte också kanske tripp till Zanzibar.

Men ifall du skulle resa runt, vart hade du tänkt dig?

Vill du prata vidare kan vi göra via messenger eller insta?
10 apr. 2019 21:13
Citerat från Winamp123:
Jag har funderat på att ta alla scandiavines högsta berg då jag precis som du "bestigit" vår lilla kulle och sedan avsluta med någon bamsing som tex Kille. Tråkiga med kille är att guide är påtvingat (förmodligen nödvändigt) jag gillar att köra mitt eget utan styrningar då jag är fjäll/vandrigs van
Jag har vart med om en del polare som råkat ut med olyckor så jag tar inte sådana risker 😊
Men det är ju bara köra hårt du kommer hitta rätt och bra sällskap för dina grymma äventyr!
Av Alexesk
4 juni 2019 18:24
Ser att det är ett tag sen någon skrev i tråden men gör ett försök. Jag hade tänkt åka ner till kili den 10/8 och lösa allt på plats. Har bestigit några höga berg sen tidigare (högsta Elbrus) och känner att det är dags för ett nytt. Om någon skulle vilja haka på är det bara till att skriva. Om inte så önskar jag lycka till med vandringen i vinter.
Medlemmen har tagit bort svaret