Khao Lak

Av Anti58
28 juli 2017 15:20
Visningar: 1199
Hej,
Reser till Khao Lak i januari och ska bo på hotell Sensimar. Någon som bott där och har tips? Hur är stranden? Hur långt är det till andra stränder? Några speciella utflykter som kan rekommenderas? Om man åker till andra stränder, finns det då solstolar där?
Med vänlig hälsning,
Annica
29 juli 2017 08:01
Hej!
Jag har inte bott på Sensimar men väl en hotell i närheten så jag har promenerat förbi och även varit inne och kollat på hotellet. Sensimar har solstolar på stranden. Du kan även ta en tuktuk till White Sands Beach och Coconut Beach där det finns solstolar att hyra. Rekommenderar även ett bra lunchställe om du du går ut på stranden till höger en par trehundra meter så finns en restaurang Coconut som har god och prisvärd mat./Susanne
Av Anti58
29 juli 2017 11:14
Tack Susanne!
Är det skillnad på stränderna ? Livligt, lugnt?
//Annica
Av M4sta86
1 aug. 2017 09:36
Har inte bott i Khao Lak men strax norr om, och besökt Khao Lak stad mängder av gånger..
Utflykter jag skulle rekommendera är Surin Island eller Tachai Island, kritvita stränder med grym snorkling..
Sen hyra moppe/tuktuk o åka till kho kho kao.. en avskild ö med få hotell.. milslång strand där man nästan e ensam..finns en restaurang där med toalett och dusch så man överlever dagen :)
Khao laks stränder har en tendens att få lite vågor, iaf när vi var där..grymt strömt.., White Sand beach och Coconut beach som Susanne nämnde är väldigt fina och lugna framförallt... Tyvärr rätt grumligt i vattnet ofta, men så är det överallt på västra sidan..
10 nov. 2017 13:45 (redigerad)
Vi kom just hem, (se mitt inlägg).
Stranden vid fyren nere vid Nang Thong är helt ok, vattnet är dock lite lynnigt. De första dagarna var det jättemysigt att ligga där och guppa, men sen drog det in jättestora vågor. Var roligt ett tag men till slut blev det både läskigt och lite tjatigt.
Bästa stranden för lite lugnare bad var helt klart Cocnut Beach. Man får ta taxi dit, men det är det värt. Käkar man på restaurangen (vilket man gör) så är solstolar och parasoller gratis.
Vi hade planer på att ta oss till "paradisöarna" Similan etc. men passade på det då det är sjukt med folk som åker dit. Longtail båtar i princip överallt, massor med folk som spyr på båtarna ut etc.
Säkert fantastiskt, men som sagt vi la våra pengar på att åka runt till de fina stränderna istället. Alla stränder vi var på hade solstolar som man fick låna gratis om man åt på restaurangen i anslutning.

Som sagt, läs mitt inlägg så får du lite mer tips som kanske kan vara bra :D