Khao Lak

19 nov. 2013 20:28
Visningar: 1415
Hej!

I januari åker vi till khao lak! Tänkte därför fråga om lite tips om öar man kan besöka??Vi har inte varit i detta området tidigare (men i andra delar av landet)
Vi ska bo på Khao Lak stranden, hur ser det ut med restauranger i det området?

Har ni några tips och råd om små guldkorn, vi gillar det genuina Thailand!
Eller kanske någon utflykt man bör göra?
Vi ska vara där i tre veckor så vi har tid att ta oss runt endel.

Tack på förhand :)
8 dec. 2013 16:15
Jag älskar Koh Kho Khao som ligger lite utanför Khao Lak! Man tar taxi till piren i Ban Nam Khem och därifrån går det longtailbåtar kontinuerligt.(tar ca 5-10 minuter över till ön) Jag har skrivit inlägg om ön tidigare som du hittar om du söker på Koh Kho Khao.

Jag åker dit om en vecka och ska denna gång huvudsakligen bo i Bangnian i Khao Lak, men kommer att åka några dagar till Koh Kho Khao och har då bokat bungalow på stranden. Finns två olika att boka hos, antingen Pranee Bungalows eller Hapla Beach. Pranee ligger närmast piren. Förutom att hyra Bungalow på stranden finns det fem resorter att välja på.
Är man på Koh Kho Khao rekommenderar jag ett besök på stranden Sunset Beach, längst norrut på ön. Åk tuk-tuk eller hyr moped!

Övriga utflykter som kan vara trevliga att företa sig från Khao Lak är olika marknader, ( t ex den i Bangnian eller i Takuapa), eller besöka ngn nationalpark, till exempel Khao Sok.
Finns även flera båtutflykter för snorkling eller dykning att välja på - antingen till Similan Island, Surin Island eller den närmare Koh Tachai.

När ni väl är på plats finns många olika arrangörer att välja på och ni kommer inte att ha några problem att hitta på olika utflykter.
Av Bibby
8 dec. 2013 22:05
Testa Scandinaviancorner, ägs av en färgstark gammal svensk sjöbuse, hört flera reka detta stället.
Strax utanför Khao Lak.