Keflonia

28 juli 2015 11:31
Visningar: 168
Hejsan!
Kefalonia bokat och klart.
Ge mej era bästa tips på allt gällande denna ö.
Vi kommer att bo på Nondas i Lassi, någon som bott där?
Hyr bil i 3 dagar, vad bör vi se utan att lägga hela dagar i bil utan även stanna för längre bad.
Allt av intresse!
Hälsningar
Anette
Av Desires
28 juli 2015 15:10
Kefalonia är en väldigt vacker och grön ö! Har ej bott på Nondas i Lassi men kan ge dig lite andra tips om ön:
- Argostoli är en trevlig stad, där bodde vi 1:a gången på Kefalonia. Åk dit på morgonen och titta på när havssköldpaddorna äter sin frukost vid hamnen, de brukar dyka upp vid fiskebåtarna när fiskrenset kastas ut från morgonens fångst.
- Fiskardo tycker jag är en mysig liten by att besöka (trots att den blivit ganska turistig, mysigt där ändå)Denna lilla pittoreska småbåtshamn ligger på öns nordligaste spets, De pastellfärgade venetianska husen med sina låga smala balkonger (en del från 1500-talet) ger en härlig atmosfär.
- Assos idylliska lilla by ligger på en udde nedanför serpentinvägen mellan Argostoli och Fiskardo. Var observant på när vägskylten till Assos dyker upp och du ska svänga till vänster, det är lätt att missa skylten som är placerad mitt i en kurva. Assos är en söt liten by med vackra hus, två små stränder, några få tavernor. Lugn och skön atmosfär i denna romantiska lilla by.
- Myrtos berömda strand - 8 km söder om Assos breder denna läckra klapperstrand ut sig, en av Grekland finaste! Uppifrån är den allra vackrast tycker jag. Otroligt mycket folk här, så kanske räcker att se och fota den uppifrån!
- Antisamos... är en annan berömd strand - Packat med folk även där, vilket jag inte gillar! Stranden som också kallas ”Kapten Corellis strand” ligger söder om Sami.
- Kombinera gärna en halvdag på stranden Antisamos med att besöka den underjordiska grottsjön Melisani som ligger några kilometer utanför hamnstaden Sami.

Detta var bara några tips, mer (och foton) på mitt inlägg om Kefalonia http://www.desires.se/#post171
Även här på Reseguiden http://www.reseguiden.se/resor/kefalonia/a239