Katter på Gran canaria Hotel Occidental Margaritas

Av Biancai
5 feb. 2017 20:13
Visningar: 949
Har bokat på Occidental Margaritas i Playa del Inglés eller Radisson i Mogan
om ett par veckor. Har en stor kattfobi ovh undrar om någon bott på dessa hotell och om det finns katter vid pool och restaurangområdet.
Eller om någon vet något annat hotell på Kanarieröarna som det intre finns katter på.
Tacksam för svar
10 feb. 2017 01:40
Kära Nå-n, så mycket som jag vet, det finns MÄNGDER av katter PÅ HELA ÖN, troligen finns inga 'kattfria' hotell eller andra boenden. Så, det är inte en ö till dig!
10 feb. 2017 07:33
Citerat från Biancai:
Har bokat på Occidental Margaritas i Playa del Inglés eller Radisson i Mogan
om ett par veckor. Har en stor kattfobi ovh undrar om någon bott på dessa hotell och om det finns katter vid pool och restaurangområdet.
Eller om någon vet något annat hotell på Kanarieröarna som det intre finns katter på.
Tacksam för svar
Vet inget om hotellet men det är absolut inte så att det vimlar av katter på GC, vi har varit runt en hel del och det finns absolut inte mer än på andra ställen. Har mycket svårt att tro att det hotellet skulle sticka ut.

Har du stora problem så åk till Las Palmas och bo högt upp, det är nog så du har minst risk att få katter i närheten...
10 feb. 2017 08:32
Citerat från Floridasidan:
>Vet inget om hotellet men det är absolut inte så att det vimlar av katter på GC, vi har varit runt en hel del och det finns absolut inte mer än på andra ställen. Har mycket svårt att tro att det hotellet skulle sticka ut.
Har du stora problem så åk till Las Palmas och bo högt upp, det är nog så du har minst risk att få katter i närheten...
Sorry, men när jag har varit på GC, bodde på 2 ställen och reste lite, så det vimlade av katter, på gator och parker, de kom också regelbundet till mitt room på hotellet! Jag har bilder på dem, för att jag just älskar katter (många av dem är vilda där) men här vet inte om man kan lägga på en bild.. Jag vet inte om det finns mer eller mindre på andra ställen, men just där jag hade varit var det oerhört många. Man aldrig ser katter på svenska gator, eller hur? Men i varma länder finns många hemlösa och vilda ute. Jag har varit flera gånger i Frankrike och Italien, där fanns också katter, men betydligt färre, ganska få jämför med Canaria.
10 feb. 2017 08:58
Var var du då? Vi har sett ett fåtal katter, ungefär som på gatorna här i Malmö. Det går t.ex. inte att jämföra med Kreta där vi hade massor av katter på och runt hotellet, där fanns för övrigt mycket lösspringande hundar också. På Lanzarote fanns lite mer katter men inga massor, på Teneriffa där vi just var såg vi kanske två katter på två veckor.

Du kan lägga upp bilder i din profil och länka dit men inte i diskussionstrådarna.
10 feb. 2017 09:12
Gick för skojs skull in på Tripadvisor och tittade på bilderna såg inte en katt, så att det skulle vimla av dem är nog rent trams, folk är dessutom barnsligt förtjusta i att fota just "gulliga" katter så om de fanns borde de fastnat på någon bild ;-)

Du kan ju läsa igenom recensionerna också, om det är ovanligt mycket djur på ett hotell så brukar alltid någon ta upp det.

Vi får väl hoppas att någon som bott på hotellen får syn på tråden :-)
Av Birgere
10 feb. 2017 10:48
hahaha, vilken rolig diskussion.... hur ser definitionen ut för många katter?
Kan tänka mig att såväl kattälskare som katthatare ser massor med katter var dom än befinner sig medan alla andra inte reflekterar ett dugg om läget.
Men spontant skulle jag säga att ett stort hotell inte låter katter o hundar springa omkring bland gästerna men för den del är det ju ingen garanti för att inte en liten hungrig o kelsugen kisse kan komma förbi en dag o hälsa på.
10 feb. 2017 21:07
Men spontant skulle jag säga att ett stort hotell inte låter katter o hundar springa omkring bland gästerna men för den del är det ju ingen garanti för att inte en liten hungrig o kelsugen kisse kan komma förbi en dag o hälsa på.
Det stämmer, när jag bodde i ett stort hotell i Amadores var katterna bara ute i parken, de höll sig mer närmare centrum där folk förmodligen matade dem.. Men i Sverige - jag har bott 2 månader i Malmö och 2 mån. i Landskrona och såg INGA katter ute. Och jag bor 30 år i Göteborg och aldrig sett en enda katt ute, bara i folkets trädgårdar. Ibland en katt kan gå vilse och blir oftast omhändertagen, jag själv gjort det en gång, men bara några dagar innan ägaren hade funnits. Jag har bilder från GC med 3-4 katter på i parken, och med den katten som besökte us på hotellrum, men det var ett litet hotell och vi bodde på bottenvåning..
10 feb. 2017 21:14
Citerat från Floridasidan:
Var var du då? Vi har sett ett fåtal katter, ungefär som på gatorna här i Malmö. Det går t.ex. inte att jämföra med Kreta där vi hade massor av katter på och runt hotellet, där fanns för övrigt mycket lösspringande hundar också. >Du kan lägga upp bilder i din profil och länka dit men inte i diskussionstrådarna.
Jag har varit 2 veckor på Kreta och har inte sett några katter.. i Rethymno. också såg inga i Chania. Kanske antal katter bero på vilken månad? Men hundar såg jag, bara få.