Karpathos Augusti

Av Tempore
17 juli 2008 21:49
Visningar: 832
Hej,

Någon mer som har bokat/planer på att åka till Karpathos vid 14 augusti? Jag och min sambo kommer
troligtvis boka resa dit snart. Vore ju kul om man fick kontakt med några fler innan avresa :)

Mvh: Jonas
Av Pany
18 juli 2008 15:28
Bra val! Vi älskade Karpathos! Skitschyssta stränder! Rekommenderar en båt-tur till t.ex. Apella, Achata eller Kira-Pangia. De flesta turer stannar till några timmar på 2-3 stränder, och det är ingen turistfälla, utan värt pengarna helt klart! Billigast är att gå ner till hamnen (om ni bor i Karpahtos stad) och köpa direkt från dom som äger båten. Resebolagen brukar ta några euro extra.
Trevlig resa!
Av Tempore
23 juli 2008 11:07
Okej, det låter ju bra. Vi har tittat på ett hotell som ligger i "centrum". Typ rakt uppåt från Hamnen.
Är det mycket oljud inne i staden?
Av Pany
24 juli 2008 20:34
Nej det är det verkligen inte... Vi bodde på gatan parallelt med hamngatan, men det hördes ingenting. Fastän det står beskrivet att Pigadia (Karpathos stad) är mer livligt så är det ändå väldigt lugnt jämfört med andra öar... Dock åkte vi förra sommaren, innan den större flygplatsen var byggd. Då var det bara en miniflygplats, så ön hade inte kapacitet att ta emot så mycket turister. Det är säkert mer liv och fler barer nu, men ändå är det ju inget Kos direkt... Det var billigt och god mat också.
Kolla www.kalimera.se om du vill ha lite mer info innan resan.
Ha det gött!
25 juli 2008 09:07
Vi var på Karpathos 19/6-3/7. Den 'stora' flygplatsen är inte så stor.... Det får bara plats 1 flyg i taget om man säger så. Inga jättemängder med turister, mest svenskar och holländare tyckte vi. Vi bodde dock inte inne i Pigadia utan lite utanför men tror att det är ganska lugnt där. Kolla in mina resealbum från Karpathos om du inte redan gjort det. Båt är nog mysigt men vi valde hyrbil istället, vägen ner till stränderna är dramatiskt kurviga, smala och branta. Fantastiska utsikter från 'huvudvägen' en bit upp på berget. Se http://www.reseguiden.se/forum/resor/934 och http://www.reseguiden.se/forum/resor/932. Dessutom finns det mycket fler resealbum från andra upplagda här, det är bara att leta upp dom. Trevlig resa!