Kan svenskar resa in i USA i dec 21? Vad krävs ?

20 sep. 2021 17:58
Visningar: 271
Är vaccinerad. Vill stanna 30 dagar minst ..sen till Hawaii från los Angeles . Vad krävs då ? Nytt pcr I USA?
Mvh Marianne
21 sep. 2021 10:28
Om allt går som planerat ska man kunna resa in om man kan presentera vaccinationsintyg och negativt test, från och med November. Icke att glömma är att allt kan gå fel och att det stängs igen, så om du måste boka, se till att biljetten är återbatalningsbar.

Så vitt jag vet, generellt sett när det kommer till PCR-test så räcker det att det tas innan avfärd, det vill säga att om du mellanlandar, ska du inte behöva ta ett nytt. Men det har nog någon annan bättre koll på.
21 sep. 2021 15:03
Citerat från Kalleftw:
Om allt går som planerat ska man kunna resa in om man kan presentera vaccinationsintyg och negativt test, från och med November. Icke att glömma är att allt kan gå fel och att det stängs igen, så om du måste boka, se till att biljetten är återbatalningsbar.

Så vitt jag vet, generellt sett när det kommer till PCR-test så räcker det att det tas innan avfärd, det vill säga att om du mellanlandar, ska du inte behöva ta ett nytt. Men det har nog någon annan bättre koll på.
Ja, det är ju slutdestinationen som avgör vad som ska kollas. Så krävs PCR kollas det redan vid avresan och det behövs alltså inget nytt bara för att man mellanlandar.
Av Trem
21 sep. 2021 16:05
Är det fullvaccinerad som gäller för barn också? Vi har en resa bokad till Florida över jul och nyår, men känns högst osäkert då jag är tveksam till att min 12-åring hinner få båda sprutorna innan dess. Lutar nog åt att omboka till senare 2022.