Kan man resa?

Av Kimpaw
13 nov. 2013 08:10
Visningar: 516
Hej!

Är det något som vet eller har kontakt med folk som besöker Boracay?

Vi ska åka till Filippinerna 29/12 så de är ju 45dagar kvar men osäkra hur vi egentligen ska göra.
Kollar man på bilder på Instagram där folk lagt ut bilder från Boracay verkar det inte vara så drabbat?

Hoppas på svar!
Av Trea
13 nov. 2013 08:33
Vi ska också resa till Filippinerna vid den tiden (strax innan). Kolla in avrådan på UD: http://www.regeringen.se/sb/d/3436/a/228202
Om man åker till områden som UD avråder ifrån kan det innebära att försäkringen inte gäller.
Av Kimpaw
13 nov. 2013 08:37
Från http://www.theepochtimes.com/n3/351910-boracay-island-significant-damage-from-typhoon-haiyan-neighborhoods-devastated/#?photo=2&_suid=138432733043009799836939104176

" Till skillnad från de närliggande öarna i Visayas , vi var ganska tur . Vi förväntas sämre , och vi var beredda . Jag känner att det är ett mirakel att ha denna lilla skada på vår ö och vår community . Historia precis har hänt , vi drabbades av den största stormen av århundradet . Jag lyckades äntligen hitta internetuppkoppling just nu , bara för att upptäcka en ström av budskap om kärlek och stöd från människor runt om i världen . Det sätter ett leende på mitt ansikte .

" Senare i dag , kom solen fram , och två regnbågar dök precis innan solnedgången . Livet går vidare i paradiset . "
Och , bör människor kommer fortfarande att besöka Boracay ?

Schriever säger ja , i ett nytt blogginlägg .

" Du kommer inte på din semester kommer inte att hjälpa någon här i Filippinerna , " sade han . " I själva verket kan en turism pullback skada endast lokala ekonomier , särskilt som vi kommer in på " hög " säsongen när så många familjer räknar med turistnäringen . Hayden Fernando , ordförande i Boracay Tourism Association , säger att upp till 70 % av öns invånare försörjer sig direkt från turism dollar .

" Jag säger , Kom och fira livet . Betala avseenden genom att komma och möta det vackra folket i Filippinerna och dela ett varmt leende eller ett skratt med dem . De är välkomna dig till deras hem - på sin ö , och i deras land , så kom njuta av din semester . Få en solbränna , lounge på den perfekta vita sanden på Boracay ( som fortfarande är perfekt ) och har ett par för många drinkar medan du dansa hela natten till öns levande reggae musik .
13 nov. 2013 14:49
Boracay ska vara lugnt följande är kopierat från fb: "Inte mycket förstört på Boracay. Yapak på norra sidan har fått lite skador och baksidan av Boracay oxå. Annars har el, vatten och tv kommit tillbaka så vi kan se vad som hänt?? Internet fortfarande mycket begränsat"