Kalifornien sedan Österut med Bil: Aug-Sep

10 juli 2013 14:39
Visningar: 307
Har fått min ansökan om att åka till USA godkänd (ESTA) och har bokat min resa nu, flyger från Göteborg den 28 augusti 2013 och landar i Kalifornien (San Francisco).

Därifrån är min plan att hyra bil och ta sig till Hollywood/Los Angeles. Sedan åka österut mot Nevada eller Arizona, och sedan fortsätta österut till exempelvis Utah, Colorado, New Mexico, Kansas, Texas etc.

Bokar hem biljett där nere för vet inte hur länge jag stannar och hur länge pengarna räcker.

Om någon är sugen på att hänga på eller mötas upp där nere så kan det alltid vara roligt. Hör av dig i sådanafall.

Du ser även kontakt information på min profil.
10 juli 2013 15:45
Förtydligar denna meningen: "Bokar hem biljett där nere för vet inte hur länge jag stannar och hur länge pengarna räcker."

Du måste boka retur resa om du ska in i USA. ESTA tillåter att du stannar i 90 dagar max, jag planerar att stanna 30dar kanske. Så man kan boka en retur biljett 40dar in till exempel, med avbokningsskydd. Så avbokar jag den och tar en när jag åker hem istället. Så länge min nya inte överskrider den gamlas senaste datum ska det inte spela någon roll. Då ser dom det bara som att jag ville hem tidigare. Anledningen till att man måste boka är för att dom ska vara säkra på att man har pengar kvar typ.
Av Sollen
10 juli 2013 21:20
fan att du inte åker någon månad senare.. då hade jag lätt varit på! hoppas du får grymt kul!
Av Midori
21 juli 2013 21:55
Aw, låter härligt :)
Har också planer på USA, ff Kalifornien
Kan max vara borta två veckor om jag skulle samma datum
21 juli 2013 23:11
Du får väl fundera på det :)

Har bokat hemresa den 28september så kommer vara borta 1månad. Är ca 250mil att åka på den tiden till flygplatsen där jag ska åka hem ifrån.

Detta är min ungefärliga resfärd: http://s23.postimg.org/y9e5b4iff/bild.jpg
Av Midori
1 aug. 2013 18:50
Funderar seriöst på att haka på, åka från Göteborg 28/8
Det ser dock ut att vara billigare när man söker på San Francisco t/r jämfört med enkelresa av någon anledning. Tips på billigt flyg enkelväg till SF?
Facebook om du vill kolla upp mig: Katja Kapa Palin
^^
1 aug. 2013 22:13
Det är nästan alltid billigare med tur och retur. Mitt kosta 14k typ. Kan kika på flyg imån. lade till dig på fb.
Av Tinyz
14 aug. 2013 00:09
Hej!! Var kommer du vara 1 september och en vecka framåt? Jag har nämligen en vecka att tillbringa med valfritt sällskap på valfri ort så vore kul att joina dig i roadtrippen! Jag är 21 år, har körkort och är väldigt spontan :D

Kristina
15 aug. 2013 21:09
Kommer befinna mig någonstans i Kalifornien, vet inte exakt vart men vi kan ju hålla kontakten. Du kan gå in på min profil.