Joniska Ögruppen - resa runt?

18 aug. 2011 09:34
Visningar: 454
Jag åker den 26/8 till Zakynthos för att stanna där i två veckor. Det är min första resa till Grekland och nu de senaste dagarna har jag börjat läsa lite mer om öarna runt omkring och börjar inse att det är rätt lätt att ta sig runt, eller har jag fel?

Går där båtar dagligen till de olika öarna? Vad ligger priserna på? Tar det lång tid?

Tacksam för svar! :)
Av Babbo
18 aug. 2011 23:09
Vid den tiden går det båtar dagligen.

Jag har bara rest mellan Lefkas och Kefalonia, det tar ca en timma om färjan går direkt. Går den via Ithaca så lägg till en halvtimme. Priset kommer jag inte ihåg men det var helt överkomligt = billigt.

Tycker absolut att du ska ta dig runt om du känner för det :-)
21 aug. 2011 10:42
Åh, det låter lovande! Tack :)
Av Ella81
21 aug. 2011 18:29
det ar jattelatt att ta sig till de olika oarna =) jag aaaaaaalskar grekland och jag hoppas att det blir lika underbart for dig som det blev for mig =) boende brukar vara valdigt latt ocksa, dom star ju vid hamnarna och fangar upp backpackers, doch har jag aldrig rest sa sent som du har men enda skillnaden ar val att det ar lite dyrare nu vid hogsasong =) som sagt, att backpacka ar inte billigt.. men dock saaa underbart kul da man liksom inte riktigt vet vart man vaknar upp nasta dag :D ( man kan ju planera resan lite ocksa om man nu kanner for lite struktur.. brukar vara bra nar man inte har sa manga dagar att se saker )
beratta garna hur det gick! :D