Jobba med lejon i Sydafrika

20 apr. 2016 13:32
Visningar: 355
Hej!

Jag har en dröm om att åka till Afrika som volontär och jobba (och gosa) med lejon. Hittade denna: https://www.volontarresor.se/projekt/afrika/sydafrika/big-cats-sanctuary/
och det är ju så himla lockande! Tänker mig kanske 2 veckor i september. Men vill inte åka själv så tänkte om det är någon som kanske vill samma sak.

Jag är en tjej på 21 år och bor i Halmstad. Det hade varit bra om du bor någorlunda nära, men det är inget måste. Vill hinna lära känna dig/er innan man åker. Hoppas det finns någon där ute som också drömmer om detta. :)
Av _jme
24 apr. 2016 20:38
Hej!

Jag är riktigt sugen på att åka någonstans och Afrika har alltid lockat! Älskar lejon och det skulle vara jättekul att resa med någon!
5 juli 2016 08:24
Hej! Det låter ju jättekul! Är verkligen intresserad!
Jag har också tänkt åka i september, men jag har inte heller någon att åka med i Sydafrika...
Du får gärna höra av dig på min Facebook, där heter jag Josefin Lövgren Almqvist, lite lättare att prata där kanske😄
Instagram: Josefinlovgren1
16 juli 2016 09:11
Hej! Jag vill jättegärna åka till Sydafrika i oktober/november ca 1 månad men har ingen att resa med. Tror dock inte jag bara vill åka på en volontärresa utan vill resa runt en del eftersom det finns så mycket att göra i Sydafrika. Hör jättegärna av er hur era tankar och planer går!😃
Av _jme
3 aug. 2016 13:54
Hej!

Ni får jättegärna lägga till mig, Julia Vogel, Norrköping så kan vi prata mer! Skulle vara kul om vi kunde få till en resa ihop :)
6 aug. 2016 11:26
Hej allihopa! Tack så mycket för svar! Vill ni vara borta längre då eller...?
För mig tänkte jag att det var lagom med två veckors volontärresa då jag kanske har jobb som väntar här hemma ^^
7 aug. 2016 12:42
Hej! Detta låter så sjukt roligt! Va kul att du ifrån Halmstad för jag bor i Laholm men spenderar min mesta tid i Halmstad då jag har pojkvän och vänner där! Jag är lätt på att åka som volontär och två veckor passar mej perfekt då jag också har jobb som väntar senare i höst. Lägg gärna till mig på FB så kan vi prata mer om det? Filippa Söderström heter jag där!
7 aug. 2016 13:49
Citerat från Feliciagillberg:
Hej! Jag vill jättegärna åka till Sydafrika i oktober/november ca 1 månad men har ingen att resa med. Tror dock inte jag bara vill åka på en volontärresa utan vill resa runt en del eftersom det finns så mycket att göra i Sydafrika. Hör jättegärna av er hur era tankar och planer går!😃
Det här låter ju jättebra! Precis min plan också! Hur går dina planer? 😊
7 aug. 2016 15:25
Citerat från Claramattsson:
Citerat från Feliciagillberg:

Hej! Jag vill jättegärna åka till Sydafrika i oktober/november ca 1 månad men har ingen att resa med. Tror dock inte jag bara vill åka på en volontärresa utan vill resa runt en del eftersom det finns så mycket att göra i Sydafrika. Hör jättegärna av er hur era tankar och planer går!😃
Visa mer
Det här låter ju jättebra! Precis min plan också! Hur går dina planer? 😊
Hej! Jag ska ner till Sydafrika den 5 oktober och åka på denhär gruppresan:
http://travels.kilroy.se/tour/south-africa-eco-explorer-18-days/95589/23045

Det är en gruppresa som tar en från Johannesburg ner till Kapstaden, man ser sjukt häftiga platser, Krugerparken mm.
Det är 18 dagar och det ingår boende och nästan all mat.
Jag tänkte vara där 1 dag innan det börjar och 2 dagar efter att det är slut.
Hör gärna av er om ni är intresserade att hänga på 😄
Av Ericae
6 sep. 2016 10:18
Hej, jag har åkt och volontärjobbat själv i Sydafrika och det är väldigt många turister och folk, mest tjejer, som gör liknande resor själv. Så hittar ni inte någon så rekomenderar jag att åka själv! :) Jag älskade det så mycket så jag har flyttat hit nu!

Så om någon av er behöver någon hjälp eller vill ha tips på lite billigare altervativ så kan ni maila, så skal jag försöka hjälpa till.

(Logga in för att se e-postadress) :)
16 okt. 2016 22:31
Någon av er lejonintresserade som inte kommit iväg än? Jag ska ner till ett lejonprojekt i Sydafrika en vecka i början på nästa år och sedan är min tanke att åka till Kapstaden en vecka på semester om jag hittar någon reskompis. Någon som skulle vara sugen på att hänga på?
29 jan. 2017 09:55
Nu såg jag lite långt efteråt att det här var ett gammalt inlägg 😅.. meen, om någon är sugen på att åka på något volontärarbete (med endast kattdjur) så säg gärna till.. Typ 2 veckor i.. Okt-nov kanske. Har varit på ett volontärarbete förut, men där var det alla möjliga slags djur vilket var roligt, men jag har stor passion för kattdjuren 😻.. Eller är du bara sugen på att dra till något tropiskt ställe för sol å bad & lyx i höst.. Säg till då med, haha. Måste ha en resa bokad, men inte så roligt ajälv 😅!