Jobb på kryssning?

3 aug. 2007 13:42
Visningar: 5330
Hej! Jag har länge velat åka o jobba på nåt kryssnings fartyg och har sökt lite på internet där menallt är så difust och det står helt olika saker på alla sidor.
Är det nån som har jobbat på ett kryssningsfartyg nån gång gång eller kanske har några tips om hur man går till väga för att söka på bästa sätt skulle de va jätte snällt om du kunde berätta lite för mig :)
Av Zennors
3 aug. 2007 20:51
Hej!
Jag har gjort några kontrakt på Chrystal Cruises och trivdes jättebra där. Jag har fortfarande vänner som jobbar kvar och jag har hört att det är det rederi som har mest återkommande personal. Det kan var bra att veta att det är otroligt tufft, man jobbar varje dag i 6 månader från ca 06:30-14:00 och sen från ca 18-22:00. Embarkation, dvs bytesdagar för gästerna jobbar du från ca 05:00-23:00 utan rast.
Samtidigt är det superkul, du får se hela världen, träffa massor med nya människor, tjäna pengar och lära dig mycket om dig själv!!
Kolla in deras site hemsida på: www.crystalcruises.com
//Mvh Petra
Av Mawi
12 aug. 2007 22:37
Hej, tveka inte att prova på det. Jag har också jobbat på kryssningsskepp och ångrar det inte. MEN det är mycket jobb, långa dagar och 7 dagar i veckan. Men det ger en så mycket. Chans att träffa nya mäniskor (vänner för livet), lära sig om sig själv och om andra mäniskor och kulturer. Jag jobbade i restaurangen och hade tre skift om dagen, frukost, lunch och middag tot ca 10 timmar. Mellan passen är man ledig, vilket innebär om man är till"sjöss" vara i hytten eller sola på personaldäck. (fick inte vistas bland passagerarna när man inte jobbar). Ligger båten i land går man iland och får se sig om i världen. inte många timmar på varje ställe men man får inblick på vart man vill tillbaka till. De flesta rederierna har en länk från deras hemsida från man kan söka.
Lycka till.