Jag vill utfärda en varning

Av Sej
4 jan. 2011 17:58
Visningar: 1362
Har bokat hotell i Thailand med flera olika firmor bl.a. Sawadee, Hotels2thailand, AtSiam, Agoda m.fl och aldrig haft några problem.
Bokade nu hotell på en site som hette www.kohlipe.com och när vi ´tittade på priserna så var dom något billigare än t.ex. Agoda, Sawadee och AtSiam. Vad som inte framgick på webbplaten eller på betalningssidan som heter ibook.247.com är att utöver priset så lägger dom på ca 20 % för nånting.
Ingen vet vad. Rummet blev i alla fall nästan 200 kr dyrare per natt.
Dom har hotell på nästan alla ställen i Thailand så se upp. Oavsett ställe så ser sidan ungefär likadan ut. En strand till vänster på sidan som övergår i grönt vatten med en bakgrund av palmer. Ovanför detta en sökruta där det står Keyword och längst nere till höger en ballong där det står "Questions? Chat with us."
Passa er för att boka med dom för i så fall riskerar ni att bli lika blåsta som vi blev.
Av Ynwi
4 jan. 2011 18:14
Tack, bra att veta ! Jag bokar hotell just nu
och åker på måndag till Krabi på två veckor.

Jag brukar starta hotellsökningar med hjälp av
http://hotellin.se/
och där hittar jag ofta det billigaste priset hos
http://www.agoda.se/
Det brukar bli billigare än att söka direkt på agoda !
4 jan. 2011 19:22
Sidan ser mycket oseriös ut! Man har en svensk sida men ingenting är rättstavat.
Överst rader med annonser för andra hotellsidor (konkurenter), annonser för kontaktsidor mm. detta ser man inte på riktiga bokningssidor.

Generellt är det en bra idé att använda sidor man känner till och vet att andra använder eller att man undersöker mycket noga att det är seriöst, minsta tvivel = avstå.
10 mars 2013 08:17
Hej Ynwi!
Jag är ny medlem och sitter och kollar runt lite. Vi ska åka till Koh Chang i juli i sommar och har bokat hotell hos Agoda. Vi har använt dom tidigare och allt har funkat bra.

På kul och för att testa gjorde jag en sökning hos Hotellin.se. Samma datum och samma rum. Via Hotellin.se med överflyttning till Agodas sida blev priset 504 kronor natten och söker jag direkt på Agodas sida blir priset 522 kronor natten. Mycket märkligt. Du skriver att det blir billigare, vilket det också blev. Men varför?

- Fråga: Vet du eller möjligen någon annan varför det blir billigare att gå via Hotellin.se?

Med vänliga hälsningar
Lena