Isle of Man

23 juni 2013 16:05
Visningar: 743
Den som söker ett lite annorlunda resmål som inte ligger långt bort i världen kan gärna välja Isle of Man!

Jag besökte denna ö i maj och kom till ett land som är lite "speciellt", till stor del självständigt men ändå underställt Storbritannien, har en brittisk prägel men gärna också framhåller sitt vikingaarv. På Isle of Man flyter livet långsamt!

Här finns många sevärdheter i form av historiska platser, gamla smalspåriga ångjärnvägar, fina stränder, världens äldsta hästspårvagnar som fortfarande är i drift och en bedårande vacker natur.

Under mina tio dagar på ön, med huvudstaden Douglas som bas, hann jag utforska den förhållandevis grundligt och göra flera fina vandringar.

Isle of Man skulle jag gärna vilja besöka igen!

Besök gärna min hemsida för att läsa om denna vackra ö som lägger nära Sverige, och ändå "långt borta".

www.stalvik.se
23 juni 2013 18:24
Vilket häftigt tips! Det tackar jag för.

Hur tog du dig dit?
23 juni 2013 18:59
Hej Nisse2ears!

Kul att du gillade tipset!
Det är inte många svenskar som besöker denna intressanta, lilla ö!

Jag flög via London.
Lite "halvkrångligt" att flyga dit eftersom man måste byta flygplats i London, både på vägen ut och hem.
Det går färjor från både Irland och UK också.
24 juni 2013 00:43
Hej! Håller med. Vi var också där nyligen och IOM är ett fantastiskt ställe. Extra roligt för alla som lever kvar i stenåldern och fortfarande skickar vykort (som jag) eftersom de har sina egna frimärken. Vi fortsatte med direktflyg till Dublin för några dagar och sen direkt hem.