Internet i hurghada, Egypten?

Av Soroja
29 apr. 2008 20:53
Visningar: 2340
Hej på er allihop!
På torsdag morgon far jag o min 16 åriga dotter till Hurghada. Det jag undrar över är om det är någon ide att ta med sig lap-topen, brukar det finnas internet på hotellen? Eller finns nåt bra internet cafe? Och visst är det väl så att man inte kan ringa med kontantkortstelefon i utlandet, annat än att man då köper ett nytt från det land man vistas i ( om man inte har bundit till nån speciell leverantör) Eller???
Soliga Hälsningar till er alla!
Av Energi
29 apr. 2008 21:42
Du kan ringa med ett svenskt kontantkort utomlands. Jag brukar använda mitt Comviq kontant när jag reser.
Kolla på ditt bolags hemsida vad du ska slå för kombination innan nr när du ska ringa.
Av Soroja
29 apr. 2008 21:53
Tack för hjälpen ang. kontantkortstelefoner!!
Kram!
29 apr. 2008 22:23
Jag bodde på hotel Le Pascha och de hade ett rum vid receptionen där man hade tillgång till internet i befintlig dator mot betalning. I övrigt minns jag inga internetcaféer. (Minns att uppkopplingen där strulade.)
Av Calypso
30 apr. 2008 00:42
De finns massa internet cafeer i Hurghada!
Ska du ringa från din egen mobil så är de ganska dyrt. Jag ringde från min comviq när jag va där å de kostade runt 25 kr. i minuten att ringa till Sverige. Sms är billigt. För mig så har bara comviq funkat där nere men inte Halebop.
Hoppas ni får en trevlig resa!!
Av Energi
30 apr. 2008 08:02
Har du bundit upp dig till någon speciell operatör kan du gå in på trycktill.se och försöka låsa upp tele gratis
Av Soroja
30 apr. 2008 14:09
Tack så jättemycket allihop!
Skippar datorn, ser väl om det finns på mitt hotell annars är det bara att trava iväg till närmsta internet-cafe!
Imorgon bitti lyfter vi, SÅÅ SKÖNT MED SEMESTER O VÄRME!!!

Kramar!