Inrikes Kalifornien

4 sep. 2019 16:41
Visningar: 175
Planeringen fortgår och jag behöver er input :)

Vi landar i LA, tar oss norröver till SF och tänker därefter åka till LV. Vilken väg bör vi ta? Har hört att Hwy 395 är otroligt vacker och häftig, men så har vi siktat in oss på ett boende som heter Silver City Mountain Resort och det ligger liksom på helt fel sida om nationalparkerna däromkring. Vi kan iofs hålla oss till vår plan med Silver CIty Mountain Resort och ansluta till 395:an mer söderut, men då har vi kanske missat de häftigaste naturupplevelserna?

Efter LV blir det GC och sen vidare till Santa Barbara och avslutningsvis LA. Tre veckor totalt blir vår resa, fokus på underbara Santa Ynez och Santa Barbara.

Vad säger ni om resvägen mellan SF och LV?
Av Marulk
4 sep. 2019 21:03
Vilken årstid planerar ni att resa?
Hgw395 är verkligen vacker. Är tanken att köra igenom DV o vidare till LV? Missar du precis som du själv skriver den vackraste delen öster om sierra Nevada om ni kommer söderifrån . Därför min fråga om vilken årstid. Vintertid är risken stor att passen norr o. Yosemite och igenom NP är stängda.
Medlemmen har tagit bort svaret
4 sep. 2019 22:58
Hej, vår resa blir nästa sommar.

Man vill se och uppleva allt, men det går förstås inte.
Av Marulk
5 sep. 2019 18:25
Citerat från Sofie_stenstorp:
Hej, vår resa blir nästa sommar.

Man vill se och uppleva allt, men det går förstås inte.
Resorten ni har hittat är ju alldeles intill nationalparken Seqouia & Kings Canyon som är otroligt vacker. Här hittar du bla världens största träd, General Sherman.
Varför jag frågade om årstid var om ni tänker er köra igenom Yosemite och via Tioaga Pass. På så vis sedan fortsätta Hgw 395 söderut innan ni vid Bishop kör genom DV till LV. Här kommer ni behöva ytterligare en övernattning förslagsvis i Mammoth Lakes. Denna lilla stad är väldigt trevlig. Lägger ni 2n här hinner ni med en höghöjds vandring till stora vattenfall och lämningar från vulkaner.
Några bilder i diverse album här på RG kanske kan ge tips
Go tur
8 sep. 2019 16:09
Kolla också in Swansons, ni kanske inte behöver boka genom dem men de har väldigt mycket bra info om Kalifornien och även rutter, vägar och andra tips.
17 sep. 2019 17:37
Den ligger ju i Three rivers så bättre kan det inte bli att bo några km från entr'en. Ni får lägga en heldag i parken, åka in på morgonen upp till Grant grove med stopp här å där sedan samma väg tillbaka så får du 2 nätter på samma ställe. Det är mycket kurvigt så 5 mil som jag tror det blir tar några timmar sedan mängder av stop och stigar efter smak. Ska ni sedan till Vegas sikta på Lake Isabella å därifrån Stovepipewells genom DV. Ska ni till GC ta sydligare väg å sikta på stopp i Williams.