Indonesien 3 veckors resplan

20 mars 2023 10:30
Visningar: 218
Hej!
Jag och min sambo skall åka till Indonesien för första gången i juni/juli i 3 veckor!
Vi är främst ute efter vacker natur och vita stränder och blått hav! Vi är väldigt äventyrliga av oss och gillar att utforska ställen vi åker till! Så syftet med semestern är som sagt att få uppleva mycket och framförallt få vackra miljöer att hänga i lugn och ro.
Det vi inte är ute efter är stadsliv, partyställe och folktäta stränder men mycket turister.
Vi kommer att landa/lyfta från Bali, så nu är min fråga vad kan vi göra/ hinna med på 3 veckor i Bali och öarna runt omkring?
Vi är inte ute efter att vara i Bali hela perioden utan vill som sagt gärna se öarna runt om!
Snälla är det någon som har några tips till oss eller erfarenheter som ni vill lyfta fram tills oss?
Tusen tack för visat intresse!
Av Fylke74
20 mars 2023 14:37
Vad jag har läst mig till rekommenderas Lombok pga att det är mindre exploaterat där i jämförelse med Bali.
Kanske bege sig till Komodo Island?
Av M4sta86
21 mars 2023 14:29
Vi ska åka 4v I augusti.. vår preliminära resplan är som följer:
Landar i Bali - Uluwatu - Nusa Lembongan & Penida - flyga över till Lombok - Kuta Lombok - Norra Lombok med vattenfallen - Gili Air - beroende på vad vi har kvar i tid kanske vi tar färja över till Amed någon dag o snorklar etc.. sen rör oss nedåt mot Denpasar och besöker Waterboom innan vi åker hem.. funderade på en avstickare till Komodo men det får bli en annan gång