I apostlarnas fotspår

11 nov. 2013 18:12
Visningar: 602
Har bokat resa för två nu i december. Intressant med alla tidigare inlägg. Både ris och ros tydligen. Hittade annonsen som bilaga i Det Bästa. Allt verkar OK tycker jag. Har ringt flera gånger och alltid kommit till svensktalande person. Har betalat 3.400 kr/person (2 st) inkl flygtillägg o försäkr. Tillkommer på plats (enl broschyren) 1.150/p för inträdesbilj. och middag varje dag. Tycker det är jättebilligt! Ska bli spännande att se hur det är!
12 nov. 2013 23:26
Jag har just kommit hem från den resan. Över all förväntan! Jätteintressant och spännande. Toppenguide (engelsktalande), mycket välorganiserat, bra transporter och riktigt bra hotell och restauranger. Nästan ett måste att köpa till middags- och inträdespaketet. Vi flög ballong och det blev en oförglömlig upplevelse. Bered dig på att besöken på mattfabriken, juvelafabriken och lädertillverkningen innebär en rejäl säljkampanj. Men om du ska köpa något så planera det i förväg och ladda kreditkortet. Det ÄR billigt (även om det är dyrt...) Frukost och middag och även de flesta luncherna är stora buffeér. Viss försiktighet med maten är bra. En hel del på resan blev magsjuka. Trevlig resa!
13 nov. 2013 12:54
Tack Ove för ditt svar om resan till Kappadokien! Nu känns det ännu bättre och tryggare att åka i december! Var lite orolig i början när jag läste alla kritiska inlägg, men nu känns det jättebra även om man nog får räkna med lite kyla och regn. Men hellre det än 40 grader varmt!