Hyra stuga i norrland/lappland

30 okt. 2017 10:22
Visningar: 1482
I min barndom var jag på sportlovet ofta uppe i lappland hos mormor och morfar. Det var så himla mysigt och roligt!

Jag längtar upp och skulle vilja ta med familjen upp i mars när det finns snö kvar men dagarna börjar bli ljusare. Jag drömmer om att hyra en mysig stuga, kanske åka lite längdskidor, hyra skoter, grilla korv, titta på en riktig stjärnhimmel och bara njuta av lugnet och naturen!

Någon som sitter på tips eller erfarenheter av att hyra stuga i norr? På något vackert, lugnt och naturnära ställe långt ifrån vägar och städer. Tipsa mig gärna!
Av Daquiri
30 okt. 2017 19:25
Ottsjö är en liten ort i södra Årefjällen. Där finns en liten ICA- butik, stugor, några invånare och ett fjällhotell. Har inte varit där på vintern men är väldigt naturskönt på sommaren så...
Av Anhn
30 okt. 2017 19:54
Björkliden/Abisko, undviker då påsken så är det lugnt också.
I Abisko kan ni bo på STF. I Björkliden finns det hotell, stugby eller vandrarhem.
31 okt. 2017 10:11
Citerat från Daquiri:
Ottsjö är en liten ort i södra Årefjällen. Där finns en liten ICA- butik, stugor, några invånare och ett fjällhotell. Har inte varit där på vintern men är väldigt naturskönt på sommaren så...
Tack för tips!
31 okt. 2017 10:12
Citerat från Anhn:
Björkliden/Abisko, undviker då påsken så är det lugnt också.
I Abisko kan ni bo på STF. I Björkliden finns det hotell, stugby eller vandrarhem.
Tack för tips! Abisko har jag hört ska vara vackert, med den berömda lapporten.
Av Anhn
31 okt. 2017 19:20
Lapporten ser du bäst från hotellet i Björkliden,.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Daytona
1 nov. 2017 08:14
Kolla på airbnb, finns supermysiga stugor att hyra. Bla i Lassbyn/Gunnarsbyn som tillhör Bodens kommun
15 feb. 2018 13:15
Synd att föräldrarnas stuga är under renovering annars lät det som att det var den du söker, den ligger mitt ute i ingenstans, så tyst att det gör ont i öronen:) Han hyrde ut stugan tidigare genom en norrländsk stugförmedling, kika in där så hittar du säkert liknande stugor https://sverigestugor.eu/sverige/NORRA-SVERIGE/stugor
Medlemmen har tagit bort svaret