Hyra hus på norra Sardinien.. var är bäst?

1 sep. 2019 22:28
Visningar: 729
Hej alla!

Vi är en familj som ska hyra hus på norra Sardinien nästa sommar och tittar nu på Air bnb. Vi skulle gärna vilja bo nära havet, men inte nödvändigtvis vid en strand, utan funkar lika bra lite "vilt" i naturen, bara så att man kan ta morgondopp.. Skulle också gärna vilja bo inte alltför långt borta från någon genuin by eller stad där man kan handla mat och gå på restaurang. Eftersom vi aldrig varit på Sardinien, läser jag en del om ön och olika ställen. Har fått en bild av Santa Teresa di Gallura som mysig och liten genuin stad. (Som genuin räknar jag en by eller stad som inte enbart består av turister..). Men det finns ju även Palau, Olbia och massa små byar.. Vi vill gärna bo på norra sidan av Sardinien för att kunna besöka Maddalena-öarna, snorkla och simma vid alla vackra stränder på norra sidan och östra sidan vid Cala Gonone. Men vi har också hittat fina hus på nordvästra sidan.. Någon som har erfarenhet av vårt (lyx)"problem"? Är det möjligt att göra dagsturer till Cala Gonone från nordvästra sidan? (Norr om Castelsardo) Är det någon som har tips eller funderingar att dela med sig av, blir vi jättetacksamma! Med vänlig hälsning, Cecilia
Av Ales
8 jan. 2020 18:00
Hej,
Håller på och planerar resan till Italien i sommar och vi tänkte oss Sardinien i två veckor.
Hittade ni något hus att hyra? Var har ni bestämt att ni ska bo?
Vi ankommer med färja från Napoli och landar i den södra delen av ön, men tänker att vi tar oss norrut så småningom. Vi har två veckor så tänker mig att vi kan bo på tre platser innan vi flyger hem från Olbia.