Hyra bil på Mallorca

22 juli 2016 17:14
Visningar: 1346
Ska åka till AlcudiaMallorca med Ving och funderar på att hyra bil. Man kan hyra via Ving, någon som har erfarenhet av att hyra via dem? Smidigt? Prisvärt? Någon som hyrt via bilfirma i Alcudia eller måste man då in till Palma?

Tar även gärna emot tips på turer, vi har tänkt hyra bil i 2 dagar.
22 juli 2016 18:43
Vi hyrde bil på flygplatsen och hade den hela veckan. Men man borde kunna hyra i Alcudia också. Googla bara på car rental alcudia. När jag var på Menorca var det billigare att hyra på egen hand. Biluthyraren charterbolaget anlitade hade dessutom dåliga recensioner på nätet.

På två dagar hinner ni inte så mycket, men kan verkligen rekommendera bergsvägen på västkusten och de vackra badstränderna på östkusten (t.ex. Cala d'Or, Calo des Moro och Cala Llombards.
30 juli 2016 00:45
När jag hyr bil så bokar jag via (http://www.rentalcars.com/sv/) så tar jag deras "Fullt Skydd" försäkring som blir ett mindre tillägg på bilhyran.
För annars kommer dom dra ca. 1.000-2.000 Euro dvs. ca.9.000-19.000 sek i deposition på kreditkortet.
Och för att slippa betala det (dubbla priset) på en "fullförsäkring" eller "självrisk eliminering" som egentligen helt förknippad med deras lön som dom får provision på. Med (skrämsel/upplysning ) om bilen bli skadad eller stulen.