Hyra bil Irland, åka vart?

17 juli 2016 18:04
Visningar: 1440
Jag har tänkt överraska sambon med en resa till Irland på 3-4 dagar. Jag har kollat lite resor men vet för det första inte vilken flygplats man ska åka till?

Sen fick jag idén att istället för att boka hotell så kanske man skulle hyra en bil direkt och åka och se lite saker och hitta lite vandrarhem eller något mysigt boende efter vägen?

Någon som har tips på vart man ska? Vi är inte stordrickare så pubar och party är inte vår grej. Utan mer häftiga miljöer och kanske slott osv.
Av Marulk
17 juli 2016 18:32
Gjorde en långweekend till Dublin i våras, album här på RG. Vi höll oss i Dublin förutom busstur till Malahide Castle
Dublin är en promenad vänlig stad. Det lär bli fler resor till Irland för denna resa gav mersmak o då blir det nog hyrbil för att se mer av ön
Av Desires
17 juli 2016 19:43
Dublin är en gemytlig stad, där kan ni lätt tillbringa några dagar! Vi brukar hyra bil, men gjorde det ej här denna weekend, tyckte vi såg mycket ändå!
När vi var där senast tog vi tåget ut till Howth, vilket var en väldigt fin upplevelse! Där kan man vandra i typisk irländsk natur, slå sig ned på en trevlig taverna och smaka dagens fiskfångst eller skaldjur. Pittoresk miljö där, tåget tog bara ca 25 min., så där kan man lätt ta en heldag! Eller ta en buss/biltur till vackra landskapet Connemara, från Dublin Tourist Center t ex
Mer tips hittar du här på min reseblogg http://www.desires.se/#post146
17 juli 2016 21:45
Citerat från Desires:
Dublin är en gemytlig stad, där kan ni lätt tillbringa några dagar! Vi brukar hyra bil, men gjorde det ej här denna weekend, tyckte vi såg mycket ändå!
När vi var där senast tog vi tåget ut till Howth, vilket var en väldigt fin upplevelse! Där kan man vandra i typisk irländsk natur, slå sig ned på en trevlig taverna och smaka dagens fiskfångst eller skaldjur. Pittoresk miljö där, tåget tog bara ca 25 min., så där kan man lätt ta en heldag! Eller ta en buss/biltur till vackra landskapet Connemara, från Dublin Tourist Center t ex
Mer tips hittar du här på min reseblogg http://www.desires.se/#post146
Tack så mycket! Fiskebyn verkar väldigt intressant och mumierna :)
17 juli 2016 21:45
Citerat från Marulk:
Gjorde en långweekend till Dublin i våras, album här på RG. Vi höll oss i Dublin förutom busstur till Malahide Castle
Dublin är en promenad vänlig stad. Det lär bli fler resor till Irland för denna resa gav mersmak o då blir det nog hyrbil för att se mer av ön
Tack! Dublin verkar jätte fint och trevligt :)
Av Marulk
18 juli 2016 08:40
Ett besök i Howth ingick i bussturen vi tog till slottet Malahide, kan bara instämma med @desires. men reser man dit själv som tex med tåg får man ju ett längre stopp
20 juli 2016 18:55
Hej
Var till Dublin för några år sedan, vi bokade 2 st rundresor med ett företag som heter Paddywagon tours.
Den ena till Nordirland och den andra till Giants Causeway , Den andra till Cliff of Moher.
Utflykterna var prisvärda (runt 800 för båda) avigsidan var väl att det kanske var litet stressigt program ibland.