Hur ska vi tänka kring boende i LA?

21 sep. 2019 14:36
Visningar: 397
Ska resa med familjen (man och två tonårsbarn) till LA sommaren 2020. Behöver hjälp med att fundera kring boende. Det vi vill göra är: disneyland, universal studios, venice beach, Santa Monica beach och kanske fler saker som dyker upp. LA är ju stort; utifrån de önskemål vi har undrar jag om man bör flytta runt och vilka ställen är bra att bo på då? Eller finns det någon bra plats att bo på som ligger på lagom avstånd från det mesta? Vi kommer att ha bil.
När det gäller Disneyland har vi bestämt att övernatta i närheten för att spara in tid.

Alla tips mottages tacksamt.
21 sep. 2019 20:19
Jag skulle skippa Anaheim å bo i Hollywood där det är nära till resten. Nu är det 40 år sedan jag var på Disney men det är väl ett par timmar att köra ner dit från Hollywood. Enklare göra Disney i Florida där det är betydligt större utval också. Detsamma gäller iofs Universal också, men nu äre ju i LA ni ska. 3-4 nätter kan man lägga där sedan spendera tid på något bättre. Ni kan hitta boende längs Sunset Boulevard för 1000:-.
Av Daytona
22 sep. 2019 16:31
Vi bodde på Travelodge Hollywood Vermont Sunset,

Billigt, helt ok standard för att få sova/duscha. Gratis frukost- rostat bröd, mjölk/flingor, frukt, kaffe/te.

Vi använde körde inte så mycket bil då UBER var ett fantastiskt sätt att ta sig fram. Missa inte Griffith Observatory.