Hur reser man enklast till Koh Lanta?

Av Pf0322
19 jan. 2017 13:00
Visningar: 3220
Vi planerar resa till Koh Lanta från Göteborg. Ser att de allra flesta reser till Krabi flygplats via Bangkok. Men jag har hittat billigare och snabbare resor till Phuket. Enligt vad jag kan läsa mig till är det ca 3,5 tim med minivan från Phuket till Koh Lanta. Den resan känns därför bättre för vår del. Min fråga är varför den vägen sällan rekommenderas?
Av Sierra
19 jan. 2017 16:22
Kanske för att det är trevligare att åka färja från Phuket Town jämfört med att vara på vägen. Trafiken är inte ofarlig i Thailand. Färjan tar 3-5 tim beroende på vilken tid man åker.
Av Pf0322
19 jan. 2017 19:06
Tack för att du tog dig tid att svara. Jag ser att jag formulerat mig otydligt. Jag väljer mellan att flyga till 1) Phuket eller 2) Bangkok och vidare Krabis flygplats. Min fråga är om det är mycket jobbigare att ta sig från Phuket till Koh Lanta istället för från Krabis flygplats?

Har hittat mycket billigare biljetter till Phuket och dessutom slipper man det extra inrikesflyget.
Av Sierra
19 jan. 2017 22:22
Det tar ca 1,5 tim med taxi från Krabi Airport till Lanta men det kan ju vara värt några fler tim om det är billigare att flyga till Phuket.
Av Pf0322
20 jan. 2017 13:20
Ok, tack så mycket för svar!