Hur kommer jag till Kreta i vinter?

4 sep. 2008 14:28
Visningar: 1805
Jag har ett för mig STORT problem. Jag vill åka och hälsa på en nära vän som bor i Chania nu till vintern. Problemet är dock att jag inte vet hur jag ska ta mig dit. Eftersom det inte verkar gå några direktflyg till chania under vintern. Måste man mellanlanda och byta flyg någonstans? På nåt sätt mste det väl ändå gå att ta sig dit.. Vem ska man fråga? Tacksam för ALLA svar .)
4 sep. 2008 15:08
SAS flyger hela vintern men inte alla dagar till Aten sen flyger du vidare med grekiskt inrikesflyg till Chania.
Det är lätt att byta men du bör ha ca 2 timmar på dig att hämta ut bagaget och sen checka in det igen vid ex vis Olympics desk.

Här hittar du Atens flygplats där du kan se vilka destinationer de flyger på
www.aia.gr

SAS bokar du här www.sas.se tidtabell finns för att boka för vintern.
Olympic airlines www.olympicairlines.com
Aegean air www.aegeanair.com
Du kan välja att flyga till Chania eller Heraklion (Olympic flyger tom till lilla Sitia på östsidan)

Sterling www.sterling.dk har inga tider utlagda för vintern.
Så jag föreslår SAS och vidare inrikes ut till Kreta. Jag har valt att resa så de senaste två åren och det har varit billigare än att köpa en flygstol direkt till en ö av Apollo, Fritidsresor eller Ving.
Lycka till!
Av Homeros
5 sep. 2008 07:04
Hej!
Finns tusen sätt att ta sig dit.. Flyg till Aten går hur ofta som helst och vidare därifrån går det gott om inrikesplan vidare till Kreta. Annars kan du väl ta båten:) Har åkt båt nere i Grekland massvis med gånger och det fungerar bra. 3 euro kostar bussen från flygplatsen direkt till Pireus och där är det bara att knalla in hos någon av alla resetjänster och köpa biljett. Kostar mellan 40-45 euro. Lite omständigt kanske men faktiskt mycket smidigare än man tror.
Lycka till!!