Hur bokar jag buss Vietnam till Kambodja online?

23 nov. 2016 19:33
Visningar: 763
Hej! Jag och min kompis sitter just nu och ska boka en bussbiljett från Ha Tien i Vietnam till Sihanoukville i Kambodja. Vi bokar hemifrån eftersom vi behöver en utresebiljett från Vietnam för att få dom visumfria 15 dagarna när vi flyger in i landet.

Vårat problem är att när vi väl har hittat dom bussbolag som kör den turen (ex Kampot Tours) så förstår vi inte hur vi går tillväga för att boka och betala online.

Någon som kan guida oss? Undrar också hur det går till när man ska passera gränsen, får man någon hjälp över eller lämnar bussen bara av en vid gränsen och sedan får man klara sig på den engelska som går att göra sig förstådd på? Tacksamma för all hjälp!
23 nov. 2016 22:23
Tack lillaannnaj! Har redan varit inne där och tittat men hittar inte rutten vi tänkt ta (Can Tho ---》Ha Tien ---》Sihanoukville), men i "värsta" fall får vi boka en annan utresebiljett där för att ha något att visa upp när vi flyger in i landet och köpa biljett för den rutt vi tänkt åka på plats istället.

Fast helst hade vi ju velat köpa en biljett som vi faktiskt kommer att utnyttja! :)

Har dock en flygbiljett fr Siem Reap i Kambodja till BKK i Thailand bokat 15 dagar efter vår ankomst till Vietnam. Undra om den kan ges som ett bevis att vi inte ska vistas längre än tillåtet utan visum i landet?
23 nov. 2016 22:57
Man kunde ju boka från Phu Quoc, så ni kan säkert lösa så att ni får hoppa på i Ha Tien. Det viktiga är ju att ha biljetten bokad, så kan ni kontakta dem sen (via ett guesthouse t.ex) och be om att bli upplockade.
24 nov. 2016 07:42
Ja det kanske går att lösa det så. Tack för tips o råd! :)