Hotell, pengar tillbaka eller inte?

22 feb. 2016 14:11
Visningar: 947
Vi hade bokat i förväg ett hotell två nätter som hade fyra stjärnor och som såg bra ut. Pris ca 900 kr/natt. Det låg utanför Krabi.
Väl på plats efter att vi checkat in så såg vi att det var hundratals myror i sängen och runt om den längs med golvlisten.
Jag sade till i receptionen och bad om insektspray för att försöka få bort myrorna. Jag fick låna en sådan och vissa försvann men det kom snabbt nya. Lakanet och kuddarna var fulla med små röda prickar av blod från krossade myror. Sedan när solen gick ner började det springa flera ödlor på väggarna som kom in via ett hål under sängen. De sprang runt precis ovanför våra huvuden så vi kunde inte sova. Sedan upptäckte vi två stora kackerlackor som nästan var 10 cm stora. De kröp fram under sängen och sprang runt på golvet.
Då sade vi till i receptionen att vi inte längre kunde bo kvar där. De sa att vi skulle få våra pengar tillbaka på kontot som vi betalat med.
Vi bokade på Agoda. Sedan erbjöd dom oss taxi till ett annat hotell som vi betalade. Så vi visade personalen ödlorna och kackerlackorna på rummet och de bad om ursäkt.
Det har nu gått endast en vecka och inga pengar har kommit tillbaka.
Någon som varit med om liknande innan och har koll på vad jag kan göra i denna situation?
Skall jag avvakta och hoppas att jag får pengar tillbaka och hur lång tid bör det ta?
Jag har mailat agoda så väntar just nu på svar ifrån dom.
22 feb. 2016 14:22
Det kan ta upp till en månad innan pengarna kommer in, det beror på vad företagen har för utbetalningsrutiner och vad det är för regler som gäller i respektive land.
Men har ni bokat genom Agoda så har de säkert någon form av policy med, vilket kan innebära att ni får vänta först på hotellets utbetalning (till Agoda) och sedan på Agodas utbetalning till er.
22 feb. 2016 20:30
Under förutsättning att hotellet lägger in en utbetalning på en gång är det i övrigt helt upp till bankväsendet.

I Sverige har vi ganska korta tider och ofta bara några dagar, i Ryssland över 100 dagar och i Thailand... Oklart!