Hotell på Malta? Gozo eller Blue Lagoon?

7 feb. 2015 15:40
Visningar: 738
Hej! Jag är tjej på 20 år som vill till Malta, undrar lite om vilka hotell man ska bo på, Vill bo på själva Malta (hört att Silema är bra område) Vill ha tillgång till sol&bad, shopping, utekvällar, kunna ta sig till antingen Blue Lagoon eller Gozo.
På tal om Blue Lagoon eller Gozo, hinner man besöka båda platserna på en vecka? Vilket är rekommenderat och vad kan man göra/se på de ställena?
Hur tar man sig dit på enklast sätt?

Allt/Alla förslag på Malta är välkomna! :D
7 feb. 2015 22:19
Malta är litet, naturligtvis hinner du besöka båda blå lagun och Gozo om du är där en vecka.
Om man vill bada i det väldigt blå vattnet vid blue lagun tar man lämpligen en båttur dit, finns gott om utfärder, lätt att boka på plats.

Gozo är ju en ö som man kan tillbringa en vecka på bara den om man vill se allt. En dagstur kan man göra som en köpt utflykt från Malta eller på egen hand med båt och lokalbussar.

Själv gillade jag Gozo allra bäst av dessa två öar och rekommenderar att man bor där några dygn också.
Mer om Malta och Gozo på min blogg:
http://www.4000mil.se/?p=1752
Av Annl
8 feb. 2015 08:38
Med din kravspecifikation hade jag valt att bo i Sliema - där kommer ni att trivas.Ni ska inte bo i Valetta - där blir det snabbt "dött" på kvällen