Hotell nära Denver int. Airport

3 juni 2015 20:32
Visningar: 216
Jopp, då fick jag mejl från Ticket.se om ännu en ändring i min flygbiljett. Det är tredje gången.
Denna gången var det dock en mer betytande ändring som gjorde att jag nu var tvungen att övernatta i Denver innan mitt sista flyg går. Egentligen tycker jag det är under all kritik att dom gör såhär, då dom dessutom vägrar betala för hotellnatten. Jag fick två alternativ; Åka tidigare eller pengarna tillbaka. Inget känns som ett bra alternativ då det nu inte finns nån bra likvärdig resa i samma prisklass (va längesen jag bokade).

Så,till saken, någon som har tips på bra hotell så nära flygplatsen som möjligt? Och vad kan man göra i närområdet? Jag reser ensam så det lär ju inte bli så spännande att sitta på hotellet å uggla ;)
Av Birgere
6 juni 2015 09:40
Antar du flyger från skandinavien samma dag. Då lär du ju vara framme i Denver väldigt sent och bara vilja stupa i säng. Hur morgonen efter ser ut beror ju på när din flight går. Men räkna med att det finns absolut ingenting att göra kring flygplatshotellen på morgonen.
Jag brukar boka flygplatshotell via hotwire och då det bara handlar om att sova en natt är i princip bara att hotellet har transfer till flygplatsen viktigt.

Att flygbolagen ändrar sina tider är hur vanligt som helst och det är något man får leva med. Så länge man erbjuds alternativet att få pengarna tillbaka så kan man inte göra ytterligare anspråk.
6 juni 2015 09:51
Tack för svar! Ett dygn skulle jag få i Denver. Är där ca 15:30 på eftermiddagen och åker ungefär samma tid dagen efter.
Av Birgere
6 juni 2015 10:58
Du landar alltså strax före midnatt. Eftersom du ska iväg så sent dagen efter så skulle jag ändra mitt tips och istället ta in på ett hotell i Lower Downtown. Men det hänger ju lite på vad du orkar och hur länge du varit vaken.
Men om du orkar så åk till stan och sov direkt. Du kommer att vakna vid 4-5 tiden på morgonen dagen efter och då kan du passa på o strosa runt på förmiddagen, käka frukost o bara mysa. Sedan tar du dig tillbaka till flygplatsen efter lunch.
Upplägget funkar även med flygplatshotell, skillnaden är att du får åka in till stan tidigt på morgonen istället, däremot kan det bli struligare med bagaget då. vet inte om det finns förvaringsmöjligheter vid flygplatsen eller om ditt bagage är checkat hela vägen.
Av Laake
6 juni 2015 16:01
Hej Havannaa!

Som Birgere mycket riktigt säger finns det inte mycket att se/göra ute vid DIA. Jag har övernattat några gånger där och kan rekommendera Baymont Inn & Suites och Country Inn & Suites, men som sagt vill du se nåt mer så får du ta dig de fyra milen in till centrum. RTD Skyride buss kostar 11 $ enkel resa.
Av Tango
7 juni 2015 10:19
Reser du 15,30 dagen efter så måste du vara tillbaka på flygplatsen 12,00 igen typ ?. Så jag skulle inte lägga tid på att ta sig till Downtown dessutom är hotel priserna högre i Downtown, ute vid flygplatsen kan du säkert hitta för 600-700 för en natt.
Det finns stora shopping center både i Aurora och cherry Creek . kolla upp vilka hotel som erbjuder transfer fram och tillbaka till flygplatsen och att lämna sitt bagage i bagagerummet på hotellet några timmar brukar aldrig vara några problem.
Av Birgere
7 juni 2015 10:39
Citerat från Tango:
Reser du 15,30 dagen efter så måste du vara tillbaka på flygplatsen 12,00 igen typ ?. Så jag skulle inte lägga tid på att ta sig till Downtown dessutom är hotel priserna högre i Downtown, ute vid flygplatsen kan du säkert hitta för 600-700 för en natt.
Det finns stora shopping center både i Aurora och cherry Creek . kolla upp vilka hotel som erbjuder transfer fram och tillbaka till flygplatsen och att lämna sitt bagage i bagagerummet på hotellet några timmar brukar aldrig vara några problem.
3,5h innan på flygplatsen för en inrikesresa...skojar du? 1h räcker.
Ang hotellpriserna har du däremot rätt, det är lättare att hitta ngt billigt runt flygplatsen.
Att däremot inte åka in till Denver känns ju heltokigt när nu möjligheten dykt upp. Att sitta o uggla på hotellet mellan 4 till kl 10 o vänta på att en mall ska öppna låter ju minst sagt trist.
7 juni 2015 10:46
Tack så mycket för era svar!

Hotellpriserna var inte jättebilliga nu när jag kolla nära flygplatsen heller. Iaf inte den tiden jag åker. En tusenlapp får jag räkna med för en natt verkar det som, men då såg hotellen rätt fina ut.

Ligger shoppingen nära flygplatsen?

Ja det hade varit kanon om man kunde lämna kvar väskan och slippa dra med sig den.
Av Birgere
7 juni 2015 11:03
Citerat från Havannaa:
Tack så mycket för era svar!

Hotellpriserna var inte jättebilliga nu när jag kolla nära flygplatsen heller. Iaf inte den tiden jag åker. En tusenlapp får jag räkna med för en natt verkar det som, men då såg hotellen rätt fina ut.
Har du verkligen kollat priserna via Hotwire som jag föreslog?
8 juni 2015 12:12
Jag är inte alls lika säker som övriga på att du inte har rätt till ersättning, eller iaf betalt hotell.

Har du lust att beskriva resan mer ingående? (avreseort, destination, eventuella byten och vilka flygbolag)

När sker resan och när fick du beskedet om förändringen?
8 juni 2015 21:17
29 August Gøteborg - Frankfurt 07.10 - 08.55
29 August Frankfurt - Denver 13.25 - 15.35
obs overnatting
30 August Denver - Cody 14.43 - 16.14

Obs flyselskapet dekker ikke
Första flyget är med Lufthansa, de andra med United Airlines. Jag resee 29e augusti och fick besked i onsdags.
17 juli 2015 15:35
Det får bli en natt på Country Inn & Suites. Tror ni jag behöver ringa hotellet och meddela när mitt flyg anländer? Transfer ingick, men det kanske bara är speciella tider? Stod iaf inget mer om det.