Hotell Miami/Clearwater Beach/Disney Springs?

31 jan. 2022 15:51
Visningar: 245
Hej!
Vi tänkte åka till Florida i februari nästa år och önskar tips på bra hotell och gärna andra tips angående vår planering :)
Vi flyger till Miami och tar det lugnt första dagen och undrar om någon har ett bra hotelltips – gärna på västra sidan av Miami då vi dagen efter tänkte åka till Everglades.
Efter Everglades åker vi till Clearwater Beach och undrar om någon har ett bra hotelltips här?
Sedan bär det av till Disney World och då tänkte vi bo utanför Disney World vid Disney Springs men gärna på ett Disneyanslutet hotell så vi kan utnyttja Magic Hours, tidig bokning av Genie+-pass etc – har någon ett bra tips på ett sådant hotell? Gärna med kort gångavstånd till parken :)
Vi avslutar med några nätter till i Miami och då tänkte vi shoppa på Sawgrass Mills men också se lite av Miami. Har någon ett bra tips på ett hotell här?
Vi är fyra stycken (två vuxna och två yngre tonåringar) som åker och budgeten är lite över medelklass avseende hotell men inte lyxnivå :)
Vi kommer även besök Kennedy Space Center och Universal Studios men där har vi redan fått tips på bra hotell :) Har ni några andra bra tips eller trix? Tack för hjälpen, vänliga hälsningar Jessica
Av Memmie
1 feb. 2022 08:35
Hej Jessica!

Jag har två guldkorn till hotell som jag gärna delar med mig av :)

På Clearwater Beach rekommenderar jag Frenchy's Oasis Motel. Låt dig inte avskräckas av att det är ett motel, det är väldigt fint och jag är väldigt kräsen med hotell. Vi ska tillbaka dit i sommar! Kan bara bokas via deras egen hemsida: http://www.frenchysoasismotel.com/

Frenchy's har också flera restauranger runt Clearwater Beach. Där är gott att äta. Man fick rabattkuponger om man bodde på hotellet. De har också egna fiskebåtar som förser restaurangerna med färsk fisk. "Grouper" är deras specialitet och det är gott.

Det andra hotellet heter Leslie och ligger på Miami Beach. Ligger på Ocean Drive. De har pool på taket med utsikt över Miami Beach. Bara en sån sak! Vi bodde där över en helg och trots partylivet som pågår precis inpå knuten så stördes vi inte alls av det på rummet. https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g34439-d1811881-Reviews-Leslie_Hotel_Ocean_Drive-Miami_Beach_Florida.html

Hotellet ligger också nära vårt favorithak La Sandwicherie. Väldigt populär smörgåsbar där man med fördel kan köpa med sig maten upp på rummet.

Vad gäller första natten i Miami så brukar vi alltid boka in den på ett av flygplatshotellen. Det finns många att välja på. Vi har alla gånger bott på Marriott Miami Airport, men i år ska vi bo på ett annat (Wyndham garden). Det är så skönt efter en lång resa att komma fram till hotellet direkt. De flesta hotell har gratis shuttle som går hela tiden. Marriott har iallafall tidigare haft en Hertz inne på hotellet så det har varit supersmidigt att bara hämta ut hyrbilen när man checkar ut dagen därpå. Nu funkade det inte att göra så för oss i år tyvärr, men jag rekommenderar verkligen att kolla upp vilka hotell som du kan hyra bil på.

Ha så kul med planeringen!
3 feb. 2022 13:44
Tack så jättemycket för hjälpen! Smart att boka på flygplatshotell första natten - det kommer vi göra :)
Av Birgere
4 feb. 2022 10:26
Ska man bara sova och köra iväg är flygplatshotellen helt perfekta. En bra ide är att kolla om hotellet serverar någon mat, dom ligger ofta i "industriområden" runt flygplatsen så har dom ingen mat på hotellet får ni lägga er hungriga.