Hotell i New York

Av Daquiri
24 jan. 2016 20:54
Visningar: 466
Har tittat runt bland hotell i New York.
Vilket prisläge väljer ni för att få ett hyfsat rum med eget badrum? Behöver inte vara fancy men åtminstone städat. Man är ju inte så mycket på hotellet men vill slippa korridorstoaletter och tillgång till frukost är ett plus.
Ska dit i oktober och vi är två vuxna.
24 jan. 2016 22:01
Kolla in "New York Budget Inn", ett hostel på Manhattan där jag och min vän ska bo i april. Tis-sön, privat rum men med delat badrum för strax under 500 dollar totalt. Stället har fått bra recensioner och ligger bra till, på 34th St, inte långt från Empire State Building.
Av Daquiri
24 jan. 2016 22:26
Som jag skrev vill jag undvika delat badrum. Tack iallafall.
25 jan. 2016 00:06
Vi bodde på Hampton Inn Madison Square Garden Area på höstlovet (5 nätter). Två vuxna och en tonåring. Betalade ca 12000 SEK och då ingick frukost och fri wi-fi. Suveränt bra läge. Rent och snyggt, eget badrum men inte direkt "fancy". Hampton Inn-kedjan har flera hotell på Manhattan.
Ska du komma billigare undan då får du nog räkna med delat badrum eller ett mindre attraktivt läge.
Av Peter_o
25 jan. 2016 10:22
12.000 för 5 dagar blir ca $260 per natt.

Mitt förslag, som alltid, är Seafarers & International House, ett stenkast från Union Square på 15th Street.
http://sihnyc.org/

Kostar ca $150/natt i dubbelrum med privat badrum. De har inte städ/bäddning på lö-söndag och det finns bara kaffe i receptionen (en kopp för 25 cent!). Fritt WiFi samt tillgång till dator med skrivare i allmänt utrymme vid receptionen.
Frukost finns på flera ställen vid Union Square.
Bokas från hemsidan.

PeterO
Av Daquiri
25 jan. 2016 10:47
Verkar vara fullt där. Får enbart upp singelrum med extrabädd och toalett i korridoren. Tack iallafall.
Av Peter_o
25 jan. 2016 11:57
Citerat från Daquiri:
Verkar vara fullt där. Får enbart upp singelrum med extrabädd och toalett i korridoren. Tack iallafall.
Du kanske har en svår vecka, för i början av månaden finns det dubbelrum lediga.
Men skicka ett mail till dem och fråga, det kan ju hända att de inte släppt helgerna än.

/PeterO
Av Daquiri
25 jan. 2016 14:09
Ska vara där mellan 8 och 13 oktober, kanske blir något rum ledigt om jag avvaktar. Får söka igen.
Hampton Inn som rekommenderas längre upp i tråden är också fullbelagt.
Av Peter_o
25 jan. 2016 23:23
Det är inte NY Marathon den veckan, men det är väl något annat. Veckan innan och veckan efter finns det bara 2-bäddsrum med privat bad att hyra.
/PeterO
26 jan. 2016 16:34
Å jag klämmer som vanligt i med Hotel Pennsylvania, har tappat räkningen nästan, men har väl bott där 50 nätter e.d fördelat på 6-7 besök. Inte fräschaste i stan, men det funkar., dom städar,. läget oslagbarast på Manhattan, prisvärt för läget...
26 jan. 2016 16:35
Å jag klämmer som vanligt i med Hotel Pennsylvania, har tappat räkningen nästan, men har väl bott där 50 nätter e.d fördelat på 6-7 besök. Inte fräschaste i stan, men det funkar., dom städar,. läget oslagbarast på Manhattan, prisvärt för läget...
http://www.hotelpenn.com/
Av Daquiri
26 jan. 2016 17:57
Ska kolla Pennsylvania.Tack!
26 jan. 2016 19:40
Smaken är som baken, men jag skulle absolut inte bo på Pennsylvania, inte ens efter renoveringen. Man kan ha tur, eller otur, men vägglöss är ett stort problem på detta hotell (liksom på ganska många hotell i NY). Vad än värre är hur hotellet handhar klagomål om vägglöss - de gör ingenting, vilket för mig är totalt oacceptabelt.

Läget är däremot toppen, men det finns många andra hotell i närheten som inte sällan bara kostar ett fåtal dollar mer per natt. Hampton Inn Madison Sq. Garden är bra, ännu bättre är Hampton Inn på 35th street, perfekt läge, gratis wifi, gratis frukost, vatten och kaffe/te i lobbyn dygnet runt. Ofta magnifik utsikt mot Empire State Building. Rent och fräscht, och till och med överkasten byts och tvättas mellan gästerna.

Har bott där ett flertal gånger, och återkommer gärna. På samma gata, precis intill finns även Courtyard by Mariott och Hilton Garden Inn som jag också bott på ibland och kan rekommendera. På 26th street mellan 7th och 6th Ave. finns även Hilton Fashion District som jag återkommer till då och då, trevligt och välfungerande.

Kan även rekommendera Element by Westin på 39th street, riktigt fräscht, stora rum, bra duschar, gratis frukost och gratis vin/öl och snacks på vardagskvällar.

Jag betalar oftast 1000-2500 (beroende på säsong och tillfälliga erbjudanden) kr per natt för dubbelrum med 2 sängar på dessa hotell.

Om man inte har varit mycket i NY tidigare tycker jag att det är bäst att bo någonstans mellan 23rd och 42nd street och mellan 8th och 5th Ave, men alla har sina favoritområden i NY så klart, och de hittar man bäst själv när man är där. :)

Lycka till!
Av Sivan65
26 jan. 2016 20:34
Jag gissar att du kommer att få en massa olika tips på hotell. Smaken är som baken och alla har olika stora plånböcker. Jag och min dotter spenderade en vecka i NY över Nyår. Jag kollade runt på alla möjliga bokningssajter och för oss var det viktigt med eget badrum. Vi bokade Hilton Manhattan East via travelstart som hade ett jättebra erbjudande just när vi bokade. Vi betalade drygt 12000 kr för en vecka.Jättebra läge lite lugnare men ändå gångavstånd till Time square, Macys mm. Bra service på hotellet och hela och rena rum.
Trevlig tjej i receptionen som uppgraderade oss till en svit eftersom vi skulle bo en hel vecka :)
Av Daquiri
26 jan. 2016 21:08
Ska kolla upp era förslag. Tack!
Av Daquiri
26 jan. 2016 21:23
Hur tänker ni vad gäller vägglöss? Två av ovanstående hotell har haft vägglöss nu i januari.
26 jan. 2016 21:29
Vilka har haft vägglöss i Januari?

För mig är det ett stor no-no, jag bokar aldrig ett hotell som har rapporter om vägglöss de senaste 12 månaderna. Finns enstaka rapporter innan dess kollar jag upp direkt med hotellet hur de arbetar med vägglöss, hur ofta de sanerar o.s.v.
Av Daquiri
26 jan. 2016 21:38
Courtyard och Hampton Inn.
Det ska bli intressant att komma till NY men detta med hotellen är ju sådär. Bara att hitta en hotell som städas verkar vara svårt.
26 jan. 2016 21:48
Ja du ser, det är viktigt att hålla sig uppdaterad. Jag brukar kolla varje gång innan jag åker.

Hampton Inn har saneringar varje månad i förebyggande syfte.

På Courtyard by Mariott (35th) hittade vi ett djur i rummet en gång, och de tog det på stort allvar. Vi fick byta rum direkt, däremot fick våra väskor inte flytta vidare förrän de sanerats av hotellet. Därefter tillkallades försäkringsbolaget och deras experter gick igenom rummet utan att hitta något, dock sanerades rummet ändå.

Vi fick också erbjudande om att de ville stå för tvätt av alla våra kläder innan vi åkte hem.

För mig förstörde det mycket ändå, så jag är alltid extra noga efter den gången.
Av Daquiri
26 jan. 2016 22:32
Känns som det ändå är svårt att vara noga. Man bokar ju också hotellet en tid innan man kommer dit så....Skönt att höra att dem tog det på allvar.
26 jan. 2016 22:41
Så sant!

Jag brukar som sagt försöka göra vad jag kan, noggrann research och koll på olika siter som rapporterar om bedbugs.

Åker i snitt åtminstone 2 ggr/år och bor på hotell i NY (Manhattan), och har gjort så sedan 2009, och jag har aldrig råkat illa ut (som värst var det på Mariott som jag berättade om ovan).

Hoppas du hittar något du gillar och hojta om det finns något mer vi kan hjälpa till med! :)
27 jan. 2016 00:04
Åker också ca 2 ggr/år har faktiskt aldrig råkat ut för några djur någonstans..var tveksam innan jag bokade Pennsylvania första gången..men har sedan dess återkommit..hittar i stort sett aldrig hotell med lika bra pris/läge fast jag kollar runt varje gång..bodde 2 nätter på Marriott Marquise Times Square i november...blev incheckad i ett ickestädat rum..o mycket construction runt Times square..var skönt flytta ner till Pennsylvania efter det..ska i sommar bo 1 vecka på Courtyard Herald square 35th (poäng)..såg att det var byggnadsställningar där nu i nov.. det var det runt Pennsylvania också.
Av Daquiri
27 jan. 2016 07:09
Skönt med lite lugnande besked. Jag är inte kinkig annars vad gäller hotell, sover i vindskydd också, men i NY är det verkligen tidskrävande att hitta något.
5 feb. 2016 14:50
Åker också 2-3 ggr per år till NYC och jag har (peppar peppar) aldrig stött på vägglöss eller liknande. Men det är verkligen olika för jag har t.ex. bott på Courtyard by Marriott Herald Square/35th street och upplevde det som otroligt fräscht (fräschaste jag bott på i NYC och då har jag bott på allt från Waldorf Astoria till AirBnB lägenheter) men tidigare skribent har andra erfarenheter. Det handlar mer om att vara på fel plats vid fel tidpunkt för vägglöss kan nog hittas lite överallt i New York.

Jag har också goda erfarenheter av Hotel Pennsylvania och vi betalade 9000 kr två pers för 10 dagar under maj-juni. Vi blev dessutom uppgraderade gratis till de nyrenoverade rummen där det ingick frukost.
15 feb. 2016 09:25
Frågan om det finns vägglöss eller inte är nog rena slumpen..
Vi fick ett rum med vägg löss på ett hotell med 4* i Stockholm för ett par år sedan. Det är nog bara att boka ngt hyffsat fräscht och hålla tummarna.