Hotell i Hurghada

Av Katitzi
30 aug. 2009 14:17
Visningar: 1321
Tänkte ev. åka till Egypten i november eftersom vädret verkar stabilare där än på Kanarieöarna. Är det någon som känner till hotel Shedwan Golden Beach i Hurghada? Är det okey, läge, strand, mat osv?
Tacksam för svar och tips!

Katitzi
Av Elgona
30 aug. 2009 18:55
Detta hotell du nämner helt ok,dock trist strand,inbyggd som alla andra på denna plats..
Det finns inga öppna stränder som på kanarieöarna.

Välj i stället Safaga,65 km söder om Hurghada,orten är känd för sina stränder o dess läkande sand.
Marsa Alam,ca 350 km söder om Hurghada,är en ny strand o dykområde söder om safaga,,där byggs många nya hotell.

lycka till
Av Anjou
2 sep. 2009 12:37
Siva Grand Beach i Hurghada (vi åkte med ving) var ett bra hotell tycker vi som var där förra året.
Bra och fräsch matsal, mkt att välja på till frukost, lunch, middag, det fanns barbeqe på stranden, kinamat, grillställe mfl. Flera små pubställen att sitta på både ute och inomhus. Utanför hotellingång har ni centrum.
Det som var minus var att det kostade att besöka de speciella uppträdande de hade vid stranden. Annars fin strand och bra poolområden. Kändes annars riktigt lyxigt där faktiskt.
Shedwan ser ju trevligt ut, men föll inte oss i smaken när vi besökte hotellet och gick runt på sightseeing.

Hoppas ni finner ett trivsamt boende.
Av Katitzi
8 sep. 2009 16:31
Tack för era tips och synpunkter! Nu blev det trots allt Kanarieöarna , närmare bestämt Teneriffa. Hittade billigt flyg dit med Norwegian som startar en rutt dit i höst. Hittade även boende till bra pris på nätet, så det blr inget Egypten denna gång. Men kanske ett annat år!

Hälsningar Katitzi
Av Carinab
24 sep. 2009 14:04
Ett hotell som jag verkligen kan rekomendera är Arabia Azur i Hurghada, ett all inclucivehotell med allt. Var själv där i juni och nu i september är mina bekanta där, dom säger som jag -Hur BRA som helst-