Höstweekend

10 sep. 2013 20:20
Visningar: 1751
Hej!

Någon som har tips på vart man ska åka på storstadsweekend i oktober?
Av Marilcj
10 sep. 2013 20:32
London....nyfrälst på den staden, var där på 80-talet men åkte tillbaka för en konsert i juni, sen blev de en tur igen i juli, finns så mycket o se och göra, bara de att gå o strosa, slinka in på en pub, ta en öl o lite go mat.

Överväger själva en weekend ti Prag, kostarvlite mer att flyga än till London men är betydligt billigare.
10 sep. 2013 20:39
Vi var själva inne på Prag... eller Berlin. Vi vill kunna strosa runt utan att det är så långa avstånd till allt. En lugn romantisk weekend är vad vi behöver. 3 nätter hade vi tänkt vara borta.
Av Desires
10 sep. 2013 22:15
Då skulle jag välja Prag eller Budapest - båda två är fina och sevärda! Budapest tyckte jag nog själv om ännu mer än Prag. 3 dagar tyckte vi räckte i dessa städer.

Annars kan ni ju åka till Europas allra vackraste stad som jag blev helt överväldigad av - bedårande Venedig -det var en fantastisk magisk stad, helt otroligt att bara vara där i den miljön, kändes som att vara i en film. Norwegian tror jag hade billigt flyg dit nu (om jag inte missminner mig). Och där är det verkligen romantik.......... Vi var där i september förra året, vilket vi tyckte var en skön tid där, ngt mindre folk men ändå varmt o skönt så man kunde sitta ute o inta lunch o middag. Vill ni se foton o få mer Venedigtips kan ni titta här http://www.desires.se/#post156
11 sep. 2013 08:57
Jag kan rekommendera Istanbul. Där var vi förra hösten. Fortfarande varmt så att det går att ha sommarkläder. Bor ni i gamla stan har ni gångavstånd till alla sevärdheter. Väldigt god mat. Härligt att sitta under en stjärnklar himmel och se siluetter som tagna ur "Tusen och en natt". Det var inte så långa köer till sevärdheterna på hösten som det var nu när jag var där igen i våras. En fascinerande stad med en blandning av gammalt och nytt.
12 sep. 2013 08:08
Du har förmodligen redan bokat resa, men mitt tips är annars Amsterdam. En trevlig stad som har allt. Kort flygresa, väldigt lätt att ta sig från flyget till centrum. Mycket att se på samt mycket bra shopping. Vi reste med KLM när vi var där senast. Bor du nära Göteborg är ett annat tips Bergamo dit RA flyger nästan gratis. En perfekt italiensk stad för ett par dagars vistelse. Gamla stan är jättemysig. Lissabon är alltid rolig
att komma till men tre dagar är lite för kort tid anser jag.