Höst 2015!!

25 apr. 2015 09:53
Visningar: 142
Jag tar kandidatexamen till våren men är inte alls sugen på att stanna i sverige och hitta ett "vuxen jobb" utan jag vill till Australien! Just nu önsketänkande men flytta dit i september, jobba och leva livet.. ja tack!!

Finns det någon spontan och rolig person som tänker som jag?
25 apr. 2015 16:24
Hej!

Känner exakt samma. Tar också examen nu i juni men tanken av att stanna i Sverige o börja söka ett riktigt jobb får mig vilja spy :)

Tänkte flytta till Australien i september. Mellan 1-2 år tänkte jag. Tror jag först flyger till Perth (västkusten) för vädret är lite bättre där då och reser runt och sen tänkte jag flytta till Sydney när vädret blivit bättre ;)

Vart flyger du från?

/Sandra
25 apr. 2015 17:34
Skönt och höra att jag inte är den enda som känner att ett riktigt jobb är motbjudande just nu ;) men det är vi värda efter allt plugg! haha

Jag har aldrig varit i Australien men har hört så bra saker om just Perth!! antar att du varit där?
Jag är osäker på vart ifrån jag skulle flyga, Göteborg eller Stockholm.. men det lutar mot sthlm tror jag. Själv då? :)
25 apr. 2015 19:51
Jag har faktiskt aldrig varit i Perth, bara hört så himla bra om det... Backpackade östkusten (inte riktigt hela) så känner att jag vill börja med att se det jag inte hann med sist innan jag flyttar till Östkusten :)

Är även sugen på att åka in i landet för att uppleva "the outback". Folk säger att östkusten är väldigt turistaktigt jämfört med väst som är mer "riktiga Australien". Men man får väl se :D

Jag åker från Köpenhamn. Vilken stad tänkte du börja med? :)
26 apr. 2015 17:13
Jaha okej, vad kul! hur länge var du och reste där innan? vad var det sista du inte hann med ? :)

Kan verkligen förstå att östkusten skulle vara mer turistig, känns som det är dit alla drar. Därför lockar inte det lika mycket för mig.

Jag har funderat på Australien ett bra tag men det är nu jag fick "måste åka" så jag har inte kommit så mycket längre i mina planer än att jag vill. haha!
26 apr. 2015 18:00
Jag var där nere i 6 veckor, Melbourne upp till Airlie Beach (nästan hela östkusten då.. förutom Cairns). Men jag missade vissa bitar som Brisbane och surfers paradise osv. Efter det flög jag till NZ och var där i 3 veckor. Men 6 veckor är alldeles för lite, hade kunnat resa runt i två år!! haha :D

Så det jag missat är Cairns, norra Australien.. och hela västkusten, the outback.. hade även varit kul att uppleva tasmanien. Jag vill ju verkligen se ALLT. Haha.. Men kan tänka mig på i Sydney under deras högsommar och liksom göra små resor och utflykter :D

Du måste åka, bara gör det! Jag fick exakt samma som du innan jag åkte ner så jag struntade i skolan och bokade en flygbiljett. Bästa upplevelsen i mitt liv! Och nu är jag äntligen snart klar med skolan så då kan jag äntligen åka tillbaka.

Är du mest sugen på västkusten då eller hur tänker du? :)
22 juni 2015 21:34
Jag åker ner till Australien i slutet av Juli. Ska jobba som au pair där i sex månader :D
Av Klysing
13 juli 2015 22:59
Hej!
Jag vill också åka ner till Australien och jobba i typ 1-2 år! Jag var nere i december förra året och hälsade på min lillasyster som pluggade på sunshine coast och blev helt förälskad i landet! Jag sa upp mig från jobbet i förra veckan och skulle vilja åka ner i september/oktober, kanske börja i Sydney och jobba där ett tag!