Holiday Phones Support är kas :(

Av Sfo
6 maj 2014 17:48
Visningar: 342
Jag har nu i fler veckor mejlet till Holiday Phone utan svar.

Vi ska vara där i 32 dag, och Holiday Phone har bara SIM kort för 30 dag!

Finns där andre som man kan köpa SIM kort av till USA?
7 maj 2014 12:08
Hej Sfo,

Vi ber om ursäkt om du haft svårt att få tag på våran kundsupport. Vi försöker svara på alla mail inom 24 timmar och du ska givetvis inte behöva vänta flera veckor på svar. Om du skulle kunna maila (Logga in för att se e-postadress), så ska jag se till att du får svar genast.

Gällande simkortet så är det, som du nämner, bara 30 dagars simkort vi kan erbjuda för tillfället då detta är en restriktion från operatören. Men om du skulle kunna maila mig ditt avresedatum på adressen ovan så ska vi se om vi har en lösning för detta.

/Melina och teamet på HolidayPhone
Av Sfo
9 maj 2014 08:20
Var då svar genast?!?!?

Jag har inte fått svar från Holiday Phone än, även att jag har mejlet till dom igen.
Hur ska man våga att beställa ett simkort och betala 899 kr., när dom inte en gång kan svar på ett mejl!!!!!

"Om du skulle kunna maila (Logga in för att se e-postadress), så ska jag se till att du får svar genast."
9 maj 2014 08:33
Om du uppsöker AT&T när du kommer till USA så har dem unlimited kontantkort där frisurf och fria sms och samtal ingår. Super smidigt samt att med fri surf kan man använda mobilen som gps om man behöver, då googles map tjänst bland annat innefattar trafik, vilket kan vara guldvärt i USA, gps i hyrbilar brukar inte innefatta trafiken.
Av Sfo
9 maj 2014 08:48
Hej USwestcoast!
Tack för svar! ;)
Då bli det AT&T och inte Holiday Phone!
Av Moth63
9 maj 2014 08:58
Vad kostar detta kort från AT&T ?

Tack
9 maj 2014 09:16
Det kostar ca 60 $ för bästa surf, men finns från 25 $ beroende på samtalstid och surf mängd
9 maj 2014 09:25
Citerat från Sfo:
Hej USwestcoast!
Tack för svar! ;)
Då bli det AT&T och inte Holiday Phone!
Du kan gå in på t.ex. Best Buy elller Best Buy Mobile, de finns på de flesta köpcentra, berätta exakt vad Du vill ha, internationell telefoni, surf o.s.v. så kan de garanterat hitta något som passar för under halva priset. Vi gav ca. $53 för kort med fri surf (4G upp till 1Gb) och inrikes samtal, sms o.s.v. internationella samtal saknades men kostade $10 extra, http://www.simplemobile.com/ det finns dock andra alternativ också om man vill ha det, även affärer som Walmart har bra alternativ.
Av Sfo
9 maj 2014 09:42
TACK så mycket för svar!:)

Nu ser vi bara fram till att åka till USA i 5 veckor i husbil.
9 maj 2014 11:18
Citerat från Uswestcoast:
Super smidigt samt att med fri surf kan man använda mobilen som gps om man behöver, då googles map tjänst bland annat innefattar trafik, vilket kan vara guldvärt i USA, gps i hyrbilar brukar inte innefatta trafiken.
Någonting som kan vara bra att veta är att du inte behöver surf (wifi eller dataroaming) för att använda GPS i din telefon bara du har laddat ner kartan och gjort inställningar (som t ex bokmärkt resmål) INNAN du är utan nätuppkopplingen.
9 maj 2014 11:37
Ja, och lita absolut inte på att ni har täckning överallt, ska ni ut med husbil så kanske ni ska ut på obygden och där är det vanligare att man inte har täckning än att det funkar. Själv tycker jag att en bra GPS fortfarande är överlägsen mot att köra via mobilen. (En bra Android app som man kan använda gratis och ladda ner kartor på är MapFactor Navigator.)