Hjälp! Söker tips inför min resa till Mallorca

21 dec. 2017 21:03
Visningar: 819
Hej! :-)

Jag och min sambo ska resa till Mallorca i sommar. Jag har varit där förut både i magaluf och alcudia, men de är första gången vi ska åka dit tillsammans.
Vi söker efter långa fina sandstränder och vi vill gärna ha lite saker att underhålla oss med, utflykter och sevärdheter.

Nu är frågan vart på Mallorca vi kan finna detta? Alcudia passade ganska bra in på det här när jag var där för ca 2 år sedan men funderar på om man ska testa på ett nytt område denna gång istället? Kom gärna med tips gällande utflykter, boende, restauranger.. allt!

Tack!
Av Falk91
22 dec. 2017 08:00
Hej!

Var i alcudia i somras i en vecka. Det var helt perfekt :)
Vi hyrde bil 3-4 dagar och hann med en himla massa utflykter (Y) samtidigt som vi kunde koppla av inne i alcudia och äta god mat :)
Besökte massa fina stränder och andra sevärdheter.

Sen är det också ända stället jag vart på, men låter som det passar :)
24 dec. 2017 12:25
Tack för tipset!
Som sagt har jag varit i alcudia förut men då gjorde vi aldrig någon utflykt utan vi kopplade bara av på den underbara stranden.
Finns de många utflyktsmöjligheter även om man inte skulle vilja hyra bil? Eller är de så pass långt avstånd mellan allting så det är smidigast med bil?
24 dec. 2017 12:27
Någon som besökt cala millor? Verkar även det vara ett fint ställe med väldigt fin strand. Hur ser utflyktsmöjligheterna ut därifrån? Restauranger tips?
Av Falk91
24 dec. 2017 12:41
Det gick bussresor till väldigt många av ställeran som vi besökte :) men då är man ju lite med bunden :)
24 dec. 2017 14:12 (redigerad)
Citerat från Michelleh:
Någon som besökt cala millor? Verkar även det vara ett fint ställe med väldigt fin strand. Hur ser utflyktsmöjligheterna ut därifrån? Restauranger tips?
Vi bodde i Cala Millor grannby. Tyckte inte att det var så speciellt där, men det är ju nära till alla vackra bukter på östkusten. Vi hade dock hyrbil hela veckan och dåg nästan hela ön.

Du kan läsa mer på http://www.worldofmarie.com/reseguide/minaresor/spanien och välj sedan Mallorca och resedagboken.