Hjälp! Behöver tips då vi åker till Florida vid Jul!

12 okt. 2016 13:49
Visningar: 553
Hej!
Vi har planerat och bokat hotell, bil och flyg till Florida mellan 25/12-11/1.
Vill nu ha lite tankar och åsikter! Är upplägget bra eller blir det för tajt?
Har läst och prata med vänner men vill ju naturligtvis att det ska bli familjens bästa resa! Vi är två vuxna och 3 söner 18, 16, och 12 år.

25-29/12 landar vi i Miami och bor på Embassy Suites- Ft.Lauderdale/17Street 1100
29/12 åker vi mot Key West och bor på ibis Bay Resort 3101 North Roosevelt Boulevard till 1/1. Sedan är tanken att vi åker mot Orlando och parkerna. Natten mellan 1-2/1 har vi inget hotell bokat. 2/1 har vi Universal's Hard Rock hotell bokat. I bokningen ska det ingå "gå före i kö pass" och att man kan gå in i parkerna lite tidigare. Hur löser man biljetter smidigast till inträdet? I Orlando stannar vi till 5/1 då tanken är att vi åker över till västsidan och Sanibel. Här är hotell Island Inn bokat tills vi åker hem den 11 januari.
Av Birgere
12 okt. 2016 14:44
Det blir ju en hel del åkande o packa upp o packa ihop plus att dom korta stoppen kommer att ge ganska ytliga upplevelser, men o andra sidan kommer ni att få mersmak.
Personligen så skulle justerat lite på rutten.
FtL med de-jetlagging, bada i havet och besöka everglades är väl en bra start.

2 nätter i KW är OK

Sedan skulle jag ha vänt på rutten och tagit västkusten först då ni utan problem når södra delen på en dagstripp fån KW.
Under vintern hade jag undvikit Saniblel Island då det troligtvis är för kallt att bada i havet så ni kommer få lite lappsjuka av att hänga där och det är lite bökigt att ta sig till o från ön. Jag hade nog valt tex Ft Myers Beach då det är enklare att ta sig runt och att det "händer" lite mer. Kan ni bada i havet är det en bonus.

Därifrån hade jag kört tidigt som tusan till Orlando och checkat in på morgonen på Hard Rock för att sedan få 2 fantastiska dagar på Universal med "Fast Pass". Att jag lagt Orlando sist är inte bara för flytet i körningen och att ni spar in en udda hotellnatt. Även trycket i parkerna ebbar snabbt ut några dagar efter nyår så helst undvik dom första 3-4 dagarna i januari även om ni går före i kön.
Då kan ni även få in lite fler dagar i Orlando vilket jag vet kommer att uppskattas av alla.

När ni är färdiga med Orlando kör ni direkt till Miami på morgonen o flyger hem.

Då ni är 5 pers med stora barn så hade jag definitivt letat efter lägenhet/hus i Ft Myers och Orlando då jag skulle tro att det blir billigare o bättre än att bo på hotell.
12 okt. 2016 14:57
Citerat från Pankaksbruden:
Hej!
Vi har planerat och bokat hotell, bil och flyg till Florida mellan 25/12-11/1.
Vill nu ha lite tankar och åsikter! Är upplägget bra eller blir det för tajt?
Har läst och prata med vänner men vill ju naturligtvis att det ska bli familjens bästa resa! Vi är två vuxna och 3 söner 18, 16, och 12 år.

25-29/12 landar vi i Miami och bor på Embassy Suites- Ft.Lauderdale/17Street 1100
29/12 åker vi mot Key West och bor på ibis Bay Resort 3101 North Roosevelt Boulevard till 1/1. Sedan är tanken att vi åker mot Orlando och parkerna. Natten mellan 1-2/1 har vi inget hotell bokat. 2/1 har vi Universal's Hard Rock hotell bokat. I bokningen ska det ingå "gå före i kö pass" och att man kan gå in i parkerna lite tidigare. Hur löser man biljetter smidigast till inträdet? I Orlando stannar vi till 5/1 då tanken är att vi åker över till västsidan och Sanibel. Här är hotell Island Inn bokat tills vi åker hem den 11 januari.
Hej! Kan meddela att det är 28-30 grader ocj 28 ivattnet här nu, längtar ni ?

Blir lite konfunderad över er plan faktiskt, ni verkar inte alls intresserade av strand i Ft. L & K.W men samtidigt ska ni ha nästan en vecka på Sanibel där det inte finns något annat än just strand, där är det dessutom inta varmt i vattnet i Januari. Välj hotell nära stranden i början av resan om ni vill bada, ja den typ av hotell ni valt i Ft. L på det läget är ofta prisvärda men fundera på det!
6 dagar på en liten ort på västkusten skulle jag inte välja och speciellt inte om det inte bara är bad i havet och rent slappande som lockar, helt ärligt är då en vecka på Mallis ett bättre val i mitt tycke ;-)

Biljetterna köper man smidigt på olika sätt, köp dem i paket med hotellet, beställ dem online eller köp dem vid parken.
12 okt. 2016 16:53
Tack för era tankar och åsikter! Vi har fått för oss att fira nyår i Key West därav farandet lite fram och tillbaka. Funderar på om vi skulle skippa västsidan och Sanibel och åka tillbaka till Ft.L istället för sol och bad. Skulle ni satsa på och boka boende nu eller chansa för att hitta det på plats?
Av Birgere
12 okt. 2016 18:35
Sol o bad finns överallt men vill ni bada i havet med garanterad bra temperatur i januari så är sydostkusten rätt ställe.
Personligen föredrar jag västkusten, härligare sand och mindre vågor, men just på vintern så känns det lite fel. Däremot kan ni mycket väl ta en dag till tex Clearwater beach när ni är i Orlando och då kan ni ju kolla innan vad badtemperaturen ligger på.

Boendet ska ni definitivt boka nu, ni är redan sent ute och risken är uppenbar att det mest finns dyra mediokra hotell kvar. Ska ni boka hus/lägenhet så måste det göras typ igår, iaf för dom första dagarna i januari. Kolla med tex miamitravel.se resp bahamabay.se för boende i Miami Beach resp Orlando om dom har några dagar ledigt.
12 okt. 2016 21:22
När ni bor på Hard Rock så ingår Unlimited Expresspass, vilket innebär att ni går före den ordinarie kön, det är en extra ingång med betydligt kortare väntetid. Det gäller inte på alla attraktioner t ex Harry Potter. Biljetter till parkerna kan ni köpa i receptionen på hotellet, såklart ska ni gå på båda parkerna! Där skriver ni också ut era Expresspass i en maskin. Ni har också tillgång till parken en timme innan den öppnar, men bara för att åka Harry Potter, allt annat öppnar när parkerna öppnar. Var ute i god tid på morgonen, ta båten över till parken och lagom till ni åkt HP och alla andra stormar in och köar, så kan ni äta frukost i lugn och ro. Har ni bokat en natt på hotellet så gäller det att planera bra så ni får ut det mesta av poolen, parkerna och hela området City Walk.