Hitta resesällskap

16 juli 2020 11:20
Visningar: 523
Hej ! Mitt namn är Jennifer ! Är en go o glad tjej som har länge drömt om att resa iväg o backpacka . I ungefär 3 månader till Asien var tanken !
Men nu vill jag hitta 1 eller gärna flera som också vill följa sin dröm o göra detta :D
Min tanke var att åka till koh phangan o fira nyår samt fullmoonparty som hålls den 29/12 hehe..
Sen planera in att åka till olika öar som Phi Phi , koh samuai , Malaysia , Bali o Singapore !
Hade tänkt mig resa runt den 20 dec !
Är det någon mer därute som är lika taggad som mig på att komma iväg o ha den bästa tiden i livet . Så hojta ! Jag väntar 😍
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Miktor
26 juli 2020 16:28
Citerat från Marywood:
Hrmmm....

Har du inte märkt att det pågår en pandemi? Den kommer inte att vara över förrän man har tagit fram ett bra vaccin.

Så här står det på UD's webbplats om Thailand:
"Sedan den 26 mars får inte utländska medborgare resa in i Thailand. För undantagna resenärer krävs ett särskilt hälsointyg ("fit to fly" certificate). Kan man ej före avresa uppvisa detta intyg nekas man att gå ombord på flygplanet. Kontakta ditt flygbolag före avresa för att säkerställa vilka intyg och krav som gäller.

Thailändska Luftfartsmyndigheten (CAAT) har förlängt förbudet för alla kommersiella flygningar till Thailand tills vidare. Förbudet avser passagerare från utlandet.... osv"

Mvh
M
Visst pågår det en pandemi och vi har absolut inte sett slutet på den ännu, kanske inte ens början på slutet. Men vaccin eller inte, någongång kan man nog ge sig ut att resa igen. Så varför inte planera, går det inte att genomföra i år så kanske nästa eller nästa. För oss reslystna är planera och drömma en del av vardagen. Ser man bara till att inte förlora några pengar så är ingen skada skedd. Själv har jag 3-4 resor i huvudet varav en inbokad flygresa, givetvis om och avbokningsbar. (Förlust för mig om KLM går i konkurs) 3 veckors hotell inbokade och avbokningsbara. (Skall betalas på plats) Detta kommer att ske i höst/vinter och minsta antydan till restriktioner på ankomstort och jag avbokar
23 aug. 2020 10:21
Hej! Jag är intresserad! Såklart beroende på hur läget är då. Min instagram är: emmaasvenson, skriv till mig där! :)
16 sep. 2020 12:44
Kanske är lite sen ute men jag går lite i samma tankar som dig. Skriv till mig på insta ifall du fortfarande letar efter någon att resa med :)

Insta: theohavner01