Hay Yai - Koh Lipe

Av Akb
25 nov. 2010 10:54
Visningar: 319
Bör man boka transport mellan Hat Yai och Pak Bara och båtbiljett ut till Koh Lipe från Sverige eller går det bra att göra det på plats?
Tiden är december i år.
Av Begesk
25 nov. 2010 11:24
Du tar dig till Pak Bara med minibuss eller exempelvis,Taxi från Hat Yai. Kostar ca 1800-2000 B. Tid ca 1,5 tim. Priset är från 2009, men du skall alltid förhandla priset. Taxin är "svarttaxi" i regel. De ståt och tar emot dig med mottot: "Vad skall du? Vad vill du"? . Thailänadarna lever på att bl.a på att transportera folk.

Båten går till Koh Lipe vid 11.30 och 13.30 tiden. Avgången är beroende av blåst, tidvatten och passagerar frekvensen. Du kan kolla på olika sajter. Det går att förbeställa, men jag tror att det är ett spel för galleriet. Det fungerar än då. Har aldrig klickat för mig. "Vad vill du? Vad kan jag hjälpa dig med"? Det är deras arbete. De är mer glada än du för att de får utföra tjänsten. Deras levebröd och din transport- "försäkring". :=)

UD rekommenderar att resa försiktig i området. (En gammal uppmaning, som inte är reviderad)
Bilarna , taxin, synas också underifrån med speglar.

OBS: RG har service: Se "LIKNANDE TRÅDAR här på höger sidan. :=) Bara lite info!!