Har någon besökt Fritidsresors hotell Dream Park Hotel & Spa i Djerba, Tunisien?

Av Mad
26 maj 2010 20:52
Visningar: 959
Hej,

Undrar om någon har besökts fritidsresors hotell Dream Park Hotel & Spa i Djerba, Tunisien? Är det ett okej hotell? Det verkar ligga lite "off", så därför undrar jag om det finns några restauranger eller affärer i närheten? Ska man ebart välja frukost eller ska man köpa till all-inclusive? All övrig fakta om hotellet tages tacksamt emot :)

Sedan så undrar jag självklart hur Djerba är? Har tidigare besökt Sousse, men är ute efter mer lugn och avkoppling med pojkvännen den här gången.

Hur ser prisnivån ut i Tunisien nu? Var ju där 2006, men antar att piserna gått upp lite sedan dess.

Tacksam för all info!

//Madeleine
Av Bobby69
2 juli 2010 22:53
Hej!
Besökte du Dream Park? Funderar själv på att åka dit med min sambo men som du skrev det verkar ligga lite utanför allt? Om det är så att du reste dit hur var det? Något som du kan rekommendera?

Mvh Robin
Av Snurre
13 juli 2010 14:50
Åk inte dit välj något annat hotell dom har ingen service alls. maten går inte att äta luktar spyor i matsalen,Vi hade en mardrömsresa dit i veckan,ingen städning ingen ac inget dusch handtag fast vi tjata om det även fritidsresor sket dom i.efter fem dagar fick vi riktig dusch.Stranden helt ok men jag skulle inte åka igen även om det skulle vara gratis
Av Solok
20 juli 2010 10:13
Vi har varit på det hotellet och kan bara säga "Ett riktigt skit hotell" Välj något annat för det kan inte bli sämre.Restauranger är nästan obefintligt utan för hotellen.Jag har svårt att förstå Fritidsresor som skickar folk till Dream Park & Spa hotell.Kvalite´n har förmodligen sjunkit för Fritidsresor som satsar på missnöjda kunder?
Besöket drabbade tyvär landet Tunisin (Djerba) Vi reser nog inte tillbaka p.g.a ett dåligt hotell och resebolag.
Av Aik
20 juli 2010 10:25
Hotellet har bara FF+. Tänk på att betygen sätts i relation till landets egen standard.
Har du varit i väg ännu?
Av Tono
3 aug. 2010 16:19
Var till Djerba 11 - 19 juli. Två första dagarna bodde vi på Dream Park vilket är det värsta jag sett. Fritidsresor packar systematiskt in alla sista minuten resor till Djerba på detta hotell. Det ligger inte inom "Zone Touristique" varför det finns inga restauranger eller nått. Hotellet är fruktansvärt. Jag dokumeterade allt med foton och spelade in både mina diskussioner med Fritidsresor och drabbade resenärer. Mathygienen var livsfarlig, brandlarmet fungrade inte (jag upptäckte att det brann i pannrummet tidigt på morgonen), luckor och brunnar stog öppen, dörrar och kemikalier till pump- och pannrum stod öppna liksom elskåp med starkström. Jag påpekade allt detta för fritidsresors chef på plats, som dessutom är fritidsresors Health and Safety chef ansvarig för att inspektera deras hotell worldwide, och hon reagerade överhuvudtaget inte. Jag fick reklamera resan och skicka min dokumentation till Fritidsresors kvalitetsavdelning när jag kom tillbaka till Sverige och de reagerade först när jag fick tala med deras chef och de började inse allvaret i mitt dokumenterade material. Jag frågade bl.a. om de hade barn boende på hotellet och svaret jag fick från fritidsresors guide på stället var "familjerna får själva välja". Hur då? De bilder jag tog är inget de visar upp för sina kunder och fritidsresors säkerhetspolicies och organisation har uppenbarligen inte den kvalité och attityd (förutom att tjäna pengar) som behövs för en säkermiljö. Nej Fy tusan vilket lurendrejeri.