Här får ni tips om norra Teneriffas mysigaste platser/sevärdheter!

Av Desires
6 feb. 2017 13:48
Visningar: 2358
Precis hemkommen från 2 veckor på Teneriffa norra kust, där vi bilade runt och bodde i orter som Garachico, Puerto de la Cruz och La Laguna! Här många tips och foton, om ni är intresserade! http://www.desires.se/#post206
6 feb. 2017 14:08
Citerat från Desires:
Precis hemkommen från 2 veckor på Teneriffas norra kust, där vi bilade runt och bodde i orter som Garachico, Puerto de la Cruz och La Laguna! Här många tips och foton, om ni är intresserade! http://www.desires.se/#post206
Kul att se lite av vår favoritdel av Kanarieöarna igen! Vi var där faktiskt strax innan er över Jul och Nyår.
Av Desires
6 feb. 2017 15:16
Ja, det är dig Floridasidan jag ska tacka för lite tips!
...Men för att vara riktigt ärlig blev jag först ej alls förtjust i Puerto de la Cruz, men nog mest beroende på att vår GPS ej funkade då, så vi hamnade rätt in i de värsta turiststråken i den livliga trafiken o de trånga gatorna utan att ha exakt koll på VAR vi var i Puerto de la Cruz.
SÅ det kanske inte var så konstigt att jag i det läget önskade mig tillbaka till pittoreska och så mysiga Garachico!
MEN bara efter någon dag i Puerto tyckte jag att staden var riktigt trevlig, särskilt om man höll sig i de mysiga genuina kvarteren efter de värsta turiststråken, plus att vi bodde bra! Hittade även flera små riktigt bra tavernor där, med supergod mat och goda viner - förstås! Så tack för tips!
6 feb. 2017 15:34
Citerat från Desires:
Ja, det är dig Floridasidan jag ska tacka för lite tips!
...Men för att vara riktigt ärlig blev jag först ej alls förtjust i Puerto Rico, men nog mest beroende på att vår GPS ej funkade då, så vi hamnade rätt in i de värsta turiststråken i den livliga trafiken o de trånga gatorna utan att ha exakt koll på VAR vi var i Puerto de la Cruz.
SÅ det kanske inte var så konstigt att jag i det läget önskade mig tillbaka till pittoreska och så mysiga Garachico!
MEN bara efter någon dag i Puerto tyckte jag att staden var riktigt trevlig, särskilt om man höll sig i de mysiga genuina kvarteren efter de värsta turiststråken, plus att vi bodde bra! Hittade även flera små riktigt bra tavernor där, med supergod mat och goda viner - förstås! Så tack för tips!
Tät trafik är det bara runt bussstationen vad jag sett så ni har nog kommit lite fel väg in till ert hotell ;-) Har själv blivit nedlurad i en gata där det till sist bara fanns en chans att komma ut, backa tillbaka, (nyfiket betittat av tanterna i svarta kläder som nog inte såg något så spännande som förvirrade turister så ofta) av vår GPS, man ska inte ha allt för stor tillit till dessa apparaturer.

Annars kan jag ju inte riktigt hålla med om att det är så turistiskt, mer en lagom blandning, ju längre västerut ju mindre turister men i regel minst lika många av lokalbefolkningen som turister på de flesta ställen, Ni missade väl inte Plaza De Charco där lokalbefolkningen flanerar och leker med barnen på lekplatsen eller hamnen där de badar och solar.... Att man i affärerna aldrig pratar svenska och sällan engelska är ett bra tecken....
Vi åkte ner till Los Christianos och Playa de las Americas en dag, oj vilken skillnad, ölen dubbelt så dyr, folk satt halvnakna och skränade på serveringarna, 12 st klock och rosförsäljare hann besöka oss vid bordet under en kort lunch med usel service, vi längtade väldigt snabbt tillbaka till Puerto igen ;-)

Vi gillar även de andra ställena på Teneriffa du skriver om (t.om. Santa Cruz är ganska trevligt om man ger det lite tid) men vi bor helst i Puerto, vi diskuterade just det när vi var där nu att det nog är det bästa ställe av alla vi varit på förutom då den största favoriten Miami Beach (trevligare på många sätt men med ett minus, ingen riktigt fin strand (med varmt vatten på vintern). Två ställen som vi inte lär tröttna på i första taget.....
Av Desires
7 feb. 2017 22:09 (redigerad)
Ja jämfört m hemska los Christianos eller Las Americas är det ju mindre turistiskt I Puerto. Men vi upplevde ändå att det var otroligt mycket turister även i Puerto överallt!
Vi rörde oss mycket runt där, men gillade absolut den fina äldsta delen bäst! Men även där väldigt mycket turister på restaurangerna t ex, men det är ju så det blir på stora turistorter, så absolut inget fördömande fr min sida, bara ett konstaterande. (Och vi gillar mer genuina, lugna platser att resa till.)

Vad gäller påstridiga försäljare så stötte vi på många även i Puerto, på restauranger etc. Men som sagt, tyckte det var OK att vara där en vecka, men nog ej inget vi gärna återvänder till.
Men smaken är ju så olika - även vad gäller resor förstås!
Gläds åt att NI hittat ett ställe ni gillar o gärna återvänder till, det är mycket värt! Ha det gott!
7 feb. 2017 22:20
Citerat från Desires:
Ja jämfört m hemska los Christianos eller Las Americas är det ju mindre turistiskt I Puerto. Men vi upplevde ändå att det var otroligt mycket turister även i Puerto överallt!
Vi rörde oss mycket runt där, men gillade absolut den fina äldsta delen bäst! Men även där väldigt mycket turister.
Vad gäller påstridiga försäljare så stötte vi på många även i Puerto, på restauranger etc. Men som sagt, tyckte det var OK att vara där en vecka, men nog ej inget vi gärna återvänder till.
Men smaken är ju så olika - även vad gäller resor förstås!
Gläds åt att NI hittat ett ställe ni gillar o gärna återvänder till, det är mycket värt! Ha det gott!
Konstigt att vi aldrig upplevt detta på alla besök där och attman kan se saker så olika men nu har ni ju iallafall provat.

Ni har ju säkert andra smultronställen. Ha det bra med alla kommande resor!